FettSnok
96% enligt läkaren
Lillebror skall byta upp sig från 125:an. Mellanhoj är nästa steg.
Vi har kikat på en del olika, men inte riktigt "nått hela vägen fram"
(Denna tråd kanske blir fler som har nytta av?)
Han vill ha nåt som är antingen helkåpa eller fighterstuk. (Försökt påvisa att det inte gör nåt om den har halvkåpa, allt är modifieringsbart..)
Insprut är ju alltid tacksamt.
Man bör också ha i åtanke att hojen skall kunna avyttras efter två år, alltså bör den inte vara iskall på beg. marknaden...
Den behöver alltså inte vara strypt, men det är tacksamt om det finns framtagna satser med intyg, så man slipper lägga tid i bänken...
Maxpris, ca 40000.
Hojarna som det klämts på är följande;
Triumph TT600:
Fördel:Insprutning, vettiga priser och inte skitful.
Nackdel: Verkar iskall på marknaden. Relativt dyr förs.Ingen uppsjö att välja mellan.
Strypning; Spjällstopp, kostar ca 450kr. Intyg medföljer.
Kawasaki ER6:
Fördel: Insprutning, populär på marknaden, billig försäkring
Nackdel: Något liten för långa, Få beg i prisklassen, folk verkar hålla i dem...
Strypning. Spjällstopp, kostar ca 130kr, intyg medföljer.
Kawasaki Z750:
Fördel:Insprutning, inte iskall
Nackdel: ytterst få att välja på i prisklassen, något tung
Strypning: Se ER6.
Suzuki GSX-R 750
Fördel: Gott utbud, finns med insprut, bra andrahandsvärde
Nackdel: Trång för långväxta
Strypning: ? (ej kollat upp pris eller metod)
Suzuki SV 650
Fördel: Lätt, gott utbud, insprut efter -03
Nackdel:
Strypning: ?
Fler tips mottages, eller för den delen konkreta objekt.
Nån som känner till nåt om sukkornas strypningar är även det intressant
Fyll annars på listan.
Klart grabben ska ha större hoj
Vi har kikat på en del olika, men inte riktigt "nått hela vägen fram"
(Denna tråd kanske blir fler som har nytta av?)
Han vill ha nåt som är antingen helkåpa eller fighterstuk. (Försökt påvisa att det inte gör nåt om den har halvkåpa, allt är modifieringsbart..)
Insprut är ju alltid tacksamt.
Man bör också ha i åtanke att hojen skall kunna avyttras efter två år, alltså bör den inte vara iskall på beg. marknaden...
Den behöver alltså inte vara strypt, men det är tacksamt om det finns framtagna satser med intyg, så man slipper lägga tid i bänken...
Maxpris, ca 40000.
Hojarna som det klämts på är följande;
Triumph TT600:
Fördel:Insprutning, vettiga priser och inte skitful.
Nackdel: Verkar iskall på marknaden. Relativt dyr förs.Ingen uppsjö att välja mellan.
Strypning; Spjällstopp, kostar ca 450kr. Intyg medföljer.
Kawasaki ER6:
Fördel: Insprutning, populär på marknaden, billig försäkring
Nackdel: Något liten för långa, Få beg i prisklassen, folk verkar hålla i dem...
Strypning. Spjällstopp, kostar ca 130kr, intyg medföljer.
Kawasaki Z750:
Fördel:Insprutning, inte iskall
Nackdel: ytterst få att välja på i prisklassen, något tung
Strypning: Se ER6.
Suzuki GSX-R 750
Fördel: Gott utbud, finns med insprut, bra andrahandsvärde
Nackdel: Trång för långväxta
Strypning: ? (ej kollat upp pris eller metod)
Suzuki SV 650
Fördel: Lätt, gott utbud, insprut efter -03
Nackdel:
Strypning: ?
Fler tips mottages, eller för den delen konkreta objekt.
Nån som känner till nåt om sukkornas strypningar är även det intressant
Fyll annars på listan.
Klart grabben ska ha större hoj
