Tips på mellanbåge.

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Z750 -07
Hej hej.
Håller just nu på att uppgradera lättkortet till mellan. Har givitvis spanat runt lite efter lämpliga bågar och då jag hade en Aprilia rs 125 innan så är jag rätt sugen på något sportig. Fastnade tillslut på några av marknadens heta streethojjar.
Dom jag föll mest pladask över är Kawasaki ER-6n, Yamaha FZ6 och MT03.

Är det någon som innehar lite bra information och tips om dessa bågar?

Mvh

Dennis

Jag tog mitt mellan kort förra sommaren, hade lätt kort före och letade också efter en hoj. Jag köpte en GSXR 600 som jag tycker ha varit kanon, gick fort att vänja sig vid den och den är lättkörd, tycker jag.

Uppgraderade mitt 125 kort till mellan förra somaren. Var också på jakt efter något sportigare. Jag köpte en Suzuki SV 650 S. Kanonbra hoj med bilig försäkring (Bilsport och MC, helförsäkring på mig ca 2200 kr!). Ta dig en titt på den!

Adam

Har en r6a som första mellanbåge, är helt nöjd med den hittils (förutom att motorn rasade men det hör väll kanske inte hit).

:skrämd

Skiter folk pengar ?

Jag är glad om jag kan skramla ihop 20k till mellanbågen, får bli nån liten nätt naken tror jag. :D

lorkan skrev:
2148290 :skrämd

Skiter folk pengar ?

Jag är glad om jag kan skramla ihop 20k till mellanbågen, får bli nån liten nätt naken tror jag. :D

Jag var tvungen att jobba varje helg hela hösten och vintern för att ha råd till kalset. :huvet

håller också på med att fixa mellankort men har redan skaffat en cbr600rr ovh av de 2 mil jag övningskört med den älskar jag den !!!! :banana

lorkan skrev:
2148290 :skrämd

Skiter folk pengar ?

om det ändå vore så väl. Jobba och slita som elektriker varje dag. Spara och spara.

ER-6 har jag bara provsuttit men alla tester skvallrar ju om att kawa fått till en riktigt hit. Ska du ha en får du nog skynda dig, jag läste någonstans att det var slutsålt lite varstans. Det enda jag inte tycker är klockrent är designen, tycker det finns mycket fetare streethojar.

MT-03ans linjespel tilltalar mig mer men den kändes trött. Kul i stan men inte så mkt mer. En stånka är ju trots allt bara en stånka...tror modellen kommer att bli svårsåld med tanke på ER6n...

Hade däremot en Yamaha FZ6 -04 för två säsonger sedan och var kanonnöjd. DÄR har du den i mitt tycke ballaste street 600an just nu, i alla fall av de japanska. Dessutom är det en riktigt rolig hoj med bra fjong i motorn (i grunden samma som R6 men nedtrimmad för bredare register), tajta vägegenskaper och vettiga driftkostnader (försäkringsklass 5, 2000 milaintervaller på service mm). Inget att åka långt på kanske men är det bus så är det...annars funkar den hur bra som helst.

Andra hojar som kan vara värda att kika på är Honda Hornet (väldigt lik FZ6) och Suzuki SV 650 (riktigt kul twin, klart underskattad hoj för bus). Sen finns ju nya GSR 600 men den har jag inte kört. Titta på designen så ser du vilken hoj man kikat rätt noga på....har väl fått ok betyg i de tester jag läst men inte så mycket mer.

Slänger upp en bild på min gamla så får du sukta....

Bifogat

• min fz6 sommaren 04.JPG
    min fz6 sommaren 04.JPG
    78.7 KB · Visningar: 65
Last edited:
Adde87 skrev:
2148360 Jag var tvungen att jobba varje helg hela hösten och vintern för att ha råd till kalset. :huvet

Jag knäcker lite varje helg, dock som tidningsutdelare så det är bara 4h per helg, detta ger dock tillräckligt med pengar för att betala av lånet på hojen, men hur fan ska det gå sen ? Måste ju upp med nästan dubbelt så mycket mer än vad nuvarande hojen kostade. Det får gå på ngt vis iaf,´inte fan kan man låta bli att köra. :D

Om du har någon större industri i närheten, ring och kolla om dom kör helgskift eller kvällsskift där du kan få jobba extra när det saknas personal.
Då kan man snacka att man tjänar pengar.
Är du bara sparsam i det läget så bör det inte vara något problem med hojköp.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT