Tips på mc tillbehörsaffärer i NY

En sak jag funderar på.

Jag var i USA i somras och åkte route 66.

Det var några som hade med sig egen hjälm från Sverige.
Enligt uthyraren så skulle inte försäkringen gälla om något hände, p g a att den inte var godkänd av amerikanska krav, enbart europeiska.

Då ställer jag mig ju genast frågor såsom:

Är hjälmar man köper i U.S.A märkta med EU-godkännade? I detta fallet var de inte så.
Kan det bli problem med försäkringsbolag vid personskador om man bara uppfyller amerikanska krav?

Jag antar att det är en likadan hjälm som säljs där borta...:confused: men om den saknar märkningen för eu-krav...hur går det då?

Någon som vet?

Jag antar att det är en likadan hjälm som säljs där borta...:confused: men om den saknar märkningen för eu-krav...hur går det då?

Någon som vet?

Så länge den inte saknar märkningen för EU-krav går det bra. Finns hjälmar här som har både USA & EU märkning, borde finnas där också.

Kan verkligen rekommendera http://www.motorsportsnyc.com/

Vi var över i Juni och handlade två Shoei-hjälmar, fick kanonhjälp och expressleverans mot en extra avgift på $60. Detta är något att tänka på, dom kan omöjligt ha allt som du är ute efter i butiken så beräkna lite leveranstid.

Kan verkligen rekommendera http://www.motorsportsnyc.com/

Vi var över i Juni och handlade två Shoei-hjälmar, fick kanonhjälp och expressleverans mot en extra avgift på $60. Detta är något att tänka på, dom kan omöjligt ha allt som du är ute efter i butiken så beräkna lite leveranstid.

Det är mkt bra at tänka på det. När jag handla i Dallas i våras så fick jag tipset av den affären att lägga en order på allt jag ville köpa på deras websida minst en vecka innan jag kom dit. Det enda var att jag skulle skriva deras adress som leverans adress och en notis i övrigt rutan att jag hämtar upp det hos dem. Då garanterade de att allt skulle finnas hemma redo att hämtas upp när jag kom dit.

Så ring o hör med butiken om de kan göra så.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT