Tips på MC-relaterade appar till Iphone sökes.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Någon som sitter inne på tips på användbara MC relaterade appar till iphone så delar med er.

Själv så undrar jag över
- laptimer för bana
- 402 app (finns det överhuvetaget nån sådan?)
- positionsmätare, där man kan kika på sin körda rutt via googlemap (finns det sådan?)

Andra användbara mc-relaterade appar ?

Du har ju harrys laptimer, jag har inte hunnit testa den själv men har den i mobilen.
Det finns ju appar för att logga cykling t.ex. som visar på googlemap, jag kör på cyclemeter heter det, kanske mest för cykling då det mäter distans, tid, kalorier och lite sådant.

Google Tracks är en app till Android (kanske finns liknande till Iphone) där du kan logga/spara en rutt du åkt (och ladda upp till din Google Maps inloggning), tillsammans med graf på höjd och hastighets förändringar. Den visar också Average Speed etc. samt Max Speed :yoparty

Google Tracks är en app till Android (kanske finns liknande till Iphone) där du kan logga/spara en rutt du åkt (och ladda upp till din Google Maps inloggning), tillsammans med graf på höjd och hastighets förändringar. Den visar också Average Speed etc. samt Max Speed :yoparty

Tänker du inte på "My Tracks" nu?

Jag kör följande:

GPS Tracker (drar mycket ström)
skickar med valt tidsintervall, ex 5 sek upp position till en server så man kan se live vart man är (uppskattas av min fru som undrar varfan jag är, och då kollar på en livekarta på webben) spelar även in loggen och kan exportera till ex. Google Earth

Harrys LapTimer (drar mycket ström)
Loggar banvarv

Max Locator
Klart viktigaste appen när man behöver en kvalitetsburgare i kistan :D

BikeBandit
När man sitter i garaget med en burk skruvar och muttrar och funderar på vilken ordning man monterar saker, visar typ sprängskisser

Navigon (drar mycket ström)
Funkar riktigt bra faktiskt men har inte kommit på hur man gör en rutt och överför :va

/LB

Last edited:
Jogtracker är bra, har den till android. Sparar exakt position i valt läge (promenad, jogging, cykla, fordon osv osv) och laddas därefter upp på ditt konto på www.jogtracker.com

Använder googlemaps.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back