Tips på mc-försäkring från mig till er!

Nja dom ville inte ge mig nån premie, vissa bolag gav en premier runt 100k/år men svedea sa typ "vi försäkrar inte sporthojar för förare under 30 år"

Men ja det går säkert att få en premie av dom om man tjatar.

Edit. Hmm dom kanske sa att man inte kunde få en vettig premie innan man fyllt 30.

Aja jag ger dom den officiella fjantstämpeln iaf :D

Ett svenskt försäkringsbolag får enligt lag inte vägra att teckna trafikförsäkring. Däremot får de sätta vilken premie de vill.

Men jag håller med om stämpeln och kan även ge Bilsport & Mc samma stämpel av samma anledning.

Jag har precis suttit i kundtjänsten med Svedea och början av denna tråd är HELT vilseledande.

Ersättningen baseras på marknadsvärdet minus självrisk precis som förväntat i samtliga fall (Såklart om man inte gjort något dumt i sammanhanget som att köra berusad mm.)

Den som har andra erfarenheter får gärna höra av sig, jag tänker gå över i.a.f.

EDIT: Tackar TS för tipset föresten. Bjuder gärna på någon bärs på krogen om du är i närheten då jag tjänade nästan 1200/år från en redan billig försäkring.

Last edited:
Ringde o kollade min Blade 1000RR -08 för nån vecka sen ... inte ihåg exakt nu , men det var en bra bit över 20 loppor/år enbart trafik :( O då är jag 34 .... fan skandal

Jag har precis suttit i kundtjänsten med Svedea och början av denna tråd är HELT vilseledande.

Ersättningen baseras på marknadsvärdet minus självrisk precis som förväntat i samtliga fall (Såklart om man inte gjort något dumt i sammanhanget som att köra berusad mm.)

Den som har andra erfarenheter får gärna höra av sig, jag tänker gå över i.a.f.

EDIT: Tackar TS för tipset föresten. Bjuder gärna på någon bärs på krogen om du är i närheten då jag tjänade nästan 1200/år från en redan billig försäkring.

Jo mitt första inlägg är lite virrigt eftersom jag har ändrat det också. Jag har inte ringt och inte tecknat försäkringen ännu, utan bara läst igenom och konstaterat att det är den försäkringen jag kommer skaffa när jag ställer på hojen om några dagar :-) Kul att det blev billigare för dig med :tummenupp

Har Svedea på båda mina VFR hel/hel XL och det blev betydligt billigare än IF Honda märkesförsäkring fast jag hade 50% rabatt på den billigaste hos dom. Betalar ca2900kr/st

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT