Tips på mat, aka matlagningstråden.

sök recept på ica.se
går att specifiera det mesta... kolla vad du har i kylskåpet :va och skriv in det.
plopp, så har du ett recept (eller flera). :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Rödspätta i brödrost med pulvermos tillagat med varmt kranvatten och en back öl till detta, sa jag att jag är ungkarl..

Hm man kanske skulle bjuda sambon på detta :)

Tips från mej.
Snabbmakaroner och kokt korv. Alt kokas i samma kastrull för att spara disk, töm av vatten tillsätt ketchup ät med sked direkt ur kastrullen. Endast två saker behövs diskas, sked och kastrull :tummenupp

pastamat
strimmla 2-3 kyckling filerer, stek i pannan.. tillsätt skivade champinjoner och hackad lök, strimmlad röd paprika, stek alltihopa.. tillsätt en burk perpparmix (cremè bonjour) koka pasta till och servera ;) :tummenupp

GRILLA!

trä på små köttbitar, äppelbitar, champinjoner, lökbitar, vad du har lust med på grillpinnar, köp en grillolja på ICA. Gott som fan :tummenupp
Käka klyftpotatis med Heinz vitlöksdressing till!

Så här på våren är det inte dumt med grillade spett med diverse tilltugg och vitlöksolja på. Serveras till hemgjord potatissallad och en kall Lapin.

Här ska du få ett moffigt tips på en sås som är lät att göra.

3dl grädde,en Kvibille gräddädelost,en köttbuljongtärning.
Ta grädden och osten,buljongen,i med det i en kastrull(skär osten i mindre bitar).Låt nu såsen sjuda lite,så att osten blir upplöst.KLART!!
Obs,den här såsen lyfter vilken tråkig köttbit som helst,samt som dejten/flickvännen kommer bli mäkta imponerad :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back