Tips på mat, aka matlagningstråden.

Halvfabrikat rockar. Du kan få hela kostcirkeln och lite till i Findus sortiment.
Om du tröttnar på smaken så kan du bara äta nudlar i en vecka, efter det så uppskattar du Findus igen.

Thundercat skrev:
Jag kan tänka mig att pröva det mesta. Jag är inte kräsen.
Prova då att steka det däringa djuret du har på din avatar. Tillsätt lite rödvin, svartpeppar. Tillaga i ugn 225 grader i 20 minuter. Servera med en grönsallad, pasta alt. rotmos. Avnjut med ett par kalla pilsner.

:tummenupp

Thundercat skrev:
Höhöhö, nä men kör lite kycklingfilé i ugnen... Stek först i panna till schysst yta... Kör sedan 20 min i ugnen... Gör en marinad av det du har hemma, thaisås, kryddor och annat skoj. Det kan du servera med färskpasta, en schysst grönsakssås gjord av wokgrönsaker och cusine culiness elelr va det heter. Värm nårra vitlöksbaguetter i ugnen å drick lite vitt till...

Fy fan va gött. Å du, brudarna gillar det... (Tips från coachen, tillaga gärna iklädd förkläde, endast.)

Pasta och öl! Täcker hela kostcirkeln... :mattias

tärna och bryn kycklingfilé, blanda ner en eller två burkar med smaksatt creme fraiche, låt puttra kort, och servera med pasta och eventuellt parmesan ost. Smaskens.

Nu när det börjar vankas grill så har jag ett litet förslag.

Oavsett vad man grillar för kött så kan det vara gott med lite hemmagjord sås till. Till såsen och köttet kan man ha hemmagjorda ungsbakade grönsaker.
Here it goes:

Gurk-o-Äppelraita:

ett gäng rädisor
1-2 äpplen
ca halv gurka
Litta purjolök( kanske en tredjedel av en hel)
Yoghurt(naturell) kanske en halvliter
Vitlök(jag brukar dra i en 3 st klyftor :brinnerup )
Flytande honung
Salt o peppar

Skiva rädisorna, Hacka ner äpplet i matiga bitar, likaså med gurkan, hacka ner purjon, riv ner vitlöken. Häll på yughurt och rör om. Sedan så smakar man av med honungen, samt salt o peppar.

Om man inte vill ha så rinnig sås så kan man sila yoghurten lite innan i ett kaffefilter(kan ta ett par timmar).

Låt stå i kylen minst en timme innan ätdags så att den dra te sig litta!

Serveras fördelaktigast med en go öl! :fyllisar

Glad Sümmer :yoparty

Och så några vegetariska alternativ:

Färskpasta. Tortellini fylld med någon god ost. Servera med tomatsås kryddad med färsk basilika och muskot.

Stek rödlök, färska champinjoner, aubergine och fetaost. Blanda ut med matlagningsyoghurt. Blir superkrämig pastasås.

Potatisgratäng. Blanda i soltorkade tomater och fetaost.

Lökpaj. Orkar inte skriva hela beskrivningen. Kolla nätet. Du kommer bli obeskrivligt överraskad över hur gott det smakar.

Couscous, grönkål och jordnötter! :drool

Idag åt vi mozarella och tomatsallad, grillad karré, grillad zuccini och svamp och ungsbakad färskpotatis.... (Ungsbakad färskpotatis är kanongott och perfekt att bjuda på!!! :tummenupp ) Sallad gjord på gurka,gräddfil, lite vinäger, salt och vitpeppar är oxå en höjdare till... Svalkar gott.... :)

Igår: Ryggbiff (gubben ) & grillade lammribs (jag) med pommes och soltorkade marinerade tomater.

Förrigår (fuskdag): pizza

I veckan: Kokt vit färsk sparris med smält smör...
Hemmalagad kalvsoppa
Thailändsk gryta med färs, cocos och paprika

Rödspätta i brödrost med pulvermos tillagat med varmt kranvatten och en back öl till detta, sa jag att jag är ungkarl..

Sallader är alltid gott.

Sallad (variera gärna med flera sorter), tomat, paprika och ev. gurka och majs.
Blanda i tonfisk, makrill eller köttbitar av rostbiff el. likn.
Dressing: En del vatten, en del olja, en del vinäger (gärna lite balsamvinäger), salt, peppar, italiensk salladskrydda samt rikligt med dijonsenap och färskpressad vitlök.
Fräscht och väldigt gott.

Härlig matsäcksmacka:
Ta ett gott vitt bröd, gärna grekiskt lantbröd el. likn. Smöra och lägg på rikligt med skivad rödlök. Salta och skvätt över vinäger. Mums...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back