Tips på manick eller app som kan logga min position på semestern?

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Jag letar efter en app till Android eller annan "manick" som enkelt kan ta ut var jag varit med hojen, jag har en GPS (Garmin Z660) och den loggar men jag ogillar starkt att jobba i Basecamp så det är en sista utväg.

Jag vill i efterhand kunna se var jag kört med god exakthet, gärna överförbart till Google maps eller likande.

Fick tipset om MCtrail appen men den finns bara för Apple tror jag, andra tips?

Kollat SMC-appen? Den ska kunna logga Dina rutter så bra så:)

MyTracks från Google funkar ok, har den då jag plockar svamp bland annat. Noggranhet ner till en meter iaf. Man kan sedan ladda upp rutten till google maps om man vill.

Drar en del batteri så laddare och fäste på MC:n är nog att föredra så att du inte är soppatorsk på mobilen efter några timmar.

//T

Gps waypoint navigator funkar också och uppdateras löpande. Finns både som gratisapp såväl som en betalversion.

Använder själv GPS tracker. Liten dosa men kan plocka bort och stoppa i fickan på den man inte vill tappa bort.

Mobil app samt webbsida. Väldigt bra gran sitt och enkelt.

Abonnemang tillkommer efter 12 mån. Några hundra kr per år.

www.garmin.com/se//gtu_10/

Last edited:
Notera om man ska köra med mobilen så kan det ju bli dyrt utomlands om man har en app som behöver datatrafik. Då är nog Garmins eller Tomtoms produkter att föredra.

TS. Lär dig din Garmin. Inte svårt. För över alla spår till Basecamp när du kört. Markera spåren med dagens datum. Högerklicka och välj "Visa i Google Earth". Klart......

Oj många tips, skall kolla om dom alla, tack!
@Starstriker men jag vill ju inte :tungan mm okay då skall titta på det också, det kanske är ett bra tips :tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026