Tips på lämplig motorcykel äldre än 86.

kjellis skrev:
2276875 Tyvärr har mitt konto på den servern blivit borttaget.
har dock lagt upp bilderna här istället:

http://www.t16.se/vfr

mvh Niklas
Ser riktigt bra ut den där... Me like. :tummenupp

Blå sadeln skulle bytas/kläs om till svart, främre Honda-dekalen tas bort, eller bytas ut, och kanske, kanske även svarta speglar.
Sen skulle jag ta bort bakre handtaget, om detta inte användes flitigt.

Fin är den i vilket fall... :)
 
Jo märket fram måste bytas,
sadeln skulle jag föredra i svart men orkar inte göra något åt det nu och handtaget bak används för ofta för att tas bort.

Men som sagt fin är den och allt funkar som det ska hur fin som helst i motor, låda etc.. nytt batteri är köpt snart nytt drivpaket och sen tipptopp näst intill =)
 
Man måste dock ta bort de fantastiskt fula tv-apparaterna de har som blinkers! Det blir inte bättre av att de guppar när man kör... :3freak
 
kjellis skrev:
2256955 Helt ny här på forumet och på jakt efter en motorcykel omgående.
Behöver hjälp med och välja motorcykel. Eftersom min ålder inte passerat 24 och jag ska studera i höst behöver jag en äldre motor cykel <86 med tanke på försäkringen.
Dock så ska det vara minst en 700cc och 35kw så att jag kan använda den vid uppkörningen för tung obegränsad..
Har försökt hitta lämpliga trådar men de jag hittar är mest trådar om begränsade tunga motorcyklar.
Budget runt 20 000:-
Vad rekomenderar ni? Jag har tittat på blandannat VFR750F -1986,Yamaha FZ 750 -86 samt Gsxr 750 -85 det är motorcyklar i rätt prisklass och i närliggande område ifrån där jag bor (södermanland).
Kom gärna med tips samt vad jag bör se upp med vid eventuella köp.

T.ex så hade VFR750F gått 9000mil något man bör se upp med eller räcker det att den ser och är välskött?

Tack på förhand.

Mvh Nikla

Jag är student och 24, (kolla bilsport och mc för bra försäkringar). Det är inga problem att äga en lite nyare hoj, försök fixa ett sommarjobb så löser sig ekonomifrågorna. Jag tycker du ska köpa något nyare som troligtvis inte krånglar lika mycket. En suzuki gsf600 bandit från -95 kostar från 20k. Vill du komma ännu billigare undan så är suzuki gs500e och kawasaki er5 riktigt billiga, både att köpa och att äga. Tycker det är bättre att köra upp på en lånad hoj från körskolan, då slipper du ju tabba dig i konbanan med din egna hoj.
 
ola_sandin skrev:
2281182 Jag är student och 24, (kolla bilsport och mc för bra försäkringar). Det är inga problem att äga en lite nyare hoj, försök fixa ett sommarjobb så löser sig ekonomifrågorna. Jag tycker du ska köpa något nyare som troligtvis inte krånglar lika mycket. En suzuki gsf600 bandit från -95 kostar från 20k. Vill du komma ännu billigare undan så är suzuki gs500e och kawasaki er5 riktigt billiga, både att köpa och att äga. Tycker det är bättre att köra upp på en lånad hoj från körskolan, då slipper du ju tabba dig i konbanan med din egna hoj.

Att läsa genom hela tråden innan man kommenterar är fegt :pannkyss
 
Har själv köp en GPZ900 bra fart och lätt körd. Tung anser de flesta men borde inte vara några probs om du är lite längre än 150 cm och lite kraft i nyporna. Du ska åka inte stå still :tummenupp

Min är en -84 med bytt kamaxel, annan luftburk och lätt sliten som ska renoveras i vinter. Ska tydligen vara lätt meckad med skruvar som justerar ventilspel och mycke info och hjälp finns att få här på SH. GPZ900.org har mer info om bågen och det finns mycket reservdelar och annat att köpa, så priset behöver inte bli så dyrt.

Men tillslut ska du köpa den med mest flinfaktor...

MVH

T:yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top