Tips på inredning till garaget? Visa era garage?

Det går långsamt med garaget, det finns för mycket annat att göra. Nu är det dock helt tomt på prylar som fick bo där temporärt, inklusive möbler som ingick i köpet, och jag ska börja få ordning på golvet. Det ska slipas, spacklas och målas, och det börjar luta åt att få hjälp med åtminstone slipning, och kanske spackling. Det blir bättre om någon som kan det och har rätt utrustning gör det, lustigt nog.

Istället för att bygga egna bänkar så blev det såna här: https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...r-och-bockar/arbetssbankar/arbetsbank-006423/ Förhoppningsvis är dom robusta, och det blir lite mindre jobb. Och jag kommer nog aldrig behöva lasta upp 800kg på dom. Men det kan bli så att det blir en gummimatta eller masonit ovanpå plåten för lite trevligare känsla. Dom är också 5cm lägre än den arbetsbänk jag byggde i förra verkstaden, men det blir nog bra :tummenupp

Det går långsamt med garaget, det finns för mycket annat att göra. Nu är det dock helt tomt på prylar som fick bo där temporärt, inklusive möbler som ingick i köpet, och jag ska börja få ordning på golvet. Det ska slipas, spacklas och målas, och det börjar luta åt att få hjälp med åtminstone slipning, och kanske spackling. Det blir bättre om någon som kan det och har rätt utrustning gör det, lustigt nog.

Istället för att bygga egna bänkar så blev det såna här: https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...r-och-bockar/arbetssbankar/arbetsbank-006423/ Förhoppningsvis är dom robusta, och det blir lite mindre jobb. Och jag kommer nog aldrig behöva lasta upp 800kg på dom. Men det kan bli så att det blir en gummimatta eller masonit ovanpå plåten för lite trevligare känsla. Dom är också 5cm lägre än den arbetsbänk jag byggde i förra verkstaden, men det blir nog bra :tummenupp
Kämpa på med garaget, det är en njutning när man kan börja hänga upp grejor och köra in hojar!
Tänkte också bara förtydliga att Jula har 30% nu på just garageinredning.

En enkel sak som gör att garaget ser roligare ut, och som inte behöver kosta mycket är att ta 3-4 färger man gillar, och som passar bra ihop, och försöka hålla sig till dom som färgtema i garaget.
Mängden garage som invändigt har vita väggar, och grått golv lär vara bra många. De vita väggarna blir rätt snabbt fulla med märken efter saker som står mot väggen, eller minsta stänk då allt syns på vitt. Funkar hur bra som helst men blir stelt.

Jag körde på ljusgrått som "trollar bort" lätta färgstänk lite bättre för dom stora ytorna. Och försökte sedan hålla mig till rött och svart så långt det bara gick.
Nu spårade det lite och jag köpte massa röd inredning, samt fick en bygghandel att bryta till en röd färg till en "list" längst ner på väggarna, som motsvarar den på lyften och skåpluckorna. Men redan utan allt sånt så var det mycket fräschare och trevligare att hänga i garaget. Lite färg kan göra underverk.

View attachment 520566
(Självklart är det alltid såhär cleant och städat i garaget)
View attachment 520567
Mycket stilrent!
Håller med om att med lite planering så ger ett fåtal kulörer ett enhetligt lugn i garaget.
Den röda "golvlisten" knyter prydligt ihop allt. Skulle vara kul med ett besök framåt våren. : )

Det blir såklart enklare att få stil på allt om man börjar på nytt i ett tomt garage, än om man under trettio år samlat på sig hyllor och skåp vartefter man kommit över det.
Mitt garage var också ljusgrått på väggar och golv och tack vare att benen på entresolen var svarta, så fortsatte jag med alla detaljer i svart. Och det som inte köptes svart blev snabbt finna sig i att bli sprejat svart.
Mörkt (16).jpg
Ordningen i hyllorna kunde nog vara bättre...

Last edited:
Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...