Tips på inhängnat område runt Nykvarn.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Har en racehoj som jag endast brukar på banorna runt om i Svea rike.
Den är inte inreggad och har därför inte försäkring som täcker att man far fram på gatorna.
Nu kommer jag inom kort montera en quickshifter,nya bromsslangar,däck mm mm och det skulle kännas bra att kunna prova hojen innan det är dags att komma ut på banan.

Nån som har tips på nåt ställe man kan göra det? En parkering,ett flygfält eller nåt vore ju bäst.

//WP

Däck och bromsslangar behöver du väl inte provköra? :va
Men quickshiftern är ju lite kinkigare ja... Tullinge är det ju lite väl mycket bebyggelse vid nu, men Almnäs kanske har nå undanskymda vägar, det är ju mycket bommar där iaf. Utåt Tubergslund finns en lååååång raka, iofs grusväg tror jag, men bommar i ändarna iaf. Både Astra och Scania har ju stooooora parkeringar också, som är ganska tomma på helgerna :tummenupp

Almnäs är väl helt inbrurat? Grindar vid alla ut/ingångar? Vet dock inte hur den där lagen funkar men, där övningskörde jag med både bil och mc så har lite koll på vägarna, och dem är helt ok. Chassiporten vid scania har en fin parkering.

Låter ju som det finns hopp. Jag är Låssmed så låsta bommar kan ju nån ha glömt att låsa ;)

Kan ju vara skönt att testa lite innan man laddar fullt på mantorpsrakan ;)
100 dagar till premiären på Mantorp med Actionpics! :tummenupp

//WP

Har du hojen garage försäkrad så gäller ju trafikförsäkringen även om inte hojen är reggad....

Har du hojen garage försäkrad så gäller ju trafikförsäkringen även om inte hojen är reggad....

NEJ, trafikförsäkring ingår inte i garageförsäkring, dessutom går det bara att trafikförsäkra registrerade fordon.

Däremot så går trafikförsäkringsföreningen in och betalar ev. skador som du orsakar om ditt motorfordon är oförsäkrat, MEN räkna kallt med att de kommer att kräva dessa pengar av dig, de är bara till för att den som blir påkörd/skadad av ett oförsäkrat fordon ska vara garanterad ersättning.

Finns ju någon flyraka mot Eskilstuna, från Nykvarn sett.

Vet dock ej var..

Stuntade inte Swedie där i början av århundrandet?

Google Earth kanske?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...