Tips på hotell/pensionat i Trosa

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det någon här som har lite koll på Trosa och omgivningarna. Ska upp och kolla på en motorcykel (fråga inte vad) på fredag. Tänkte ta en natt i Trosa för att vara fräsch på fredagen. Mest för att kolla in stället. Har aldrig varit där och har fått berättat att det är mysigt och trevligt där.

Har dragit iväg ett par sms till några i bekantskapskretsen. Risken är väl annars att man hamnar på första bästa i ren panik på torsdags kväll. Kan vara bra med ett par förslag helt enkelt.

Tack på förhand :tummenupp

Kan rekomendera Bomans hotell.
//stefan

Fick det tipset av en vän. Ska kolla upp det och Sportbikes ovan och kanske några till som trillar in.

Hur är det med restaurangutbudet? Vi kommer antagligen att komma lite sent. Tidigast vid 20 men det kan även bli framåt 21 tiden och senare.

Min begränsade erfarenhet säger Stadshotellet. Ett fräscht spa i källaren och bra mat.

Bomans är grymt. Har restaurang inhouse och på sommaren även en grillresturang i trädgården. Bor du där rekommenderas att du bokar "badstugan" också. Gym, bastu och bubbelspa helt alena. Drick hur mycket bira du vill, ingen har synpunkter på det.

Bomans var fullt i den rumskategori jag tänkt mig. Det blev Stadshotellet och det var bra även det. Åt en god middag på Fina Fisken. Kan rekommendera stället om ni har vägarna förbi.

Fick även med mig en hoj hem :tummenupp

Tack för tipsen.

Fina Fisken..... ja, där har man havererat några gånger. Grattis till köpet.

Kan avslöja det nu - Ducati Monster S4RS.
En av de sista snygga Monster som byggdes. Bara dess syskon S2R som byggdes samtidigt smäller högre i min bok. Och för mig var just S2R höjdpunkten för designen på Monster. Sedan har det gått utför. De där styggelserna de kränger nu för tiden ska vi inte ens prata om... :(

En av de sista snygga Monster som byggdes. Bara dess syskon S2R som byggdes samtidigt smäller högre i min bok. Och för mig var just S2R höjdpunkten för designen på Monster. Sedan har det gått utför. De där styggelserna de kränger nu för tiden ska vi inte ens prata om... :(

Det var lite så jag kände. Föredrar det mer klassiska stuket på de äldre Monster framför de nyare generationerna. Haft funderingar av och till att komplettera med en Monster för lite gatkörning. Blir inte mycket sådant med 748Ren. Monstern är betydligt mer användbar. Betydligt bättre register på lägre varv, bekvämare sittställning etc. Att köra 748an i trafik på ett vettigt sätt är som att cykla med en racer till vardags i lugnt tempo.

Jag håller med om att rent estetiskt är den luftkylda varianten i S2R snyggare. S4R och RS har ju bl a kylarna fram. Det jag gillar med S4RS var den röd/vita lackeringen och röda rörsamen samt fjädringen från Öhlins.

Själv är jag lite anti alla Monster efter sista årsmodellen med förgasare men just den modellen i den färgsättningen har fått mig att fundera på att lätta på lädret ibland. Sen kommer jag på att jag har massa andra hål att stoppa pengarna i men om dessa inte fanns så...
Bra val :tummenupp

Shit! Har aldrig varit mycket for (eller alls, snarare) for monstret men denne ar riktigt fin!

Maste samla pengar till ett storre garage forst.. :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...