Tips på Hoj !

• Thread starter Thread starter Be
  • Start date Start date

Be

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Ingen än......
Jag har bestämt mig för att köpa en hoj nu när priserna är skapliga pga årstiden. har kollat fram och tillbaka. har inte tagit kortet än, så detta blir min 1:a hoj ! Har tänkt att lägga ner mellan 35.000-55.000 på hojjen, vill ha en rolig, skapligt ny hojj ! det är dock viktigt att komma undan med BILLIG försäkring då jag är 21 år. Något tips ?

har starka funderingar på en Ducati Monster 900, men dom varierar ju något otroligt i försäkringskostnad mellan hojjarna, verkar ju vara olika premie på var enda Monster 900 ??

Be skrev:
Jag har bestämt mig för att köpa en hoj nu när priserna är skapliga pga årstiden. har kollat fram och tillbaka. har inte tagit kortet än, så detta blir min 1:a hoj ! Har tänkt att lägga ner mellan 35.000-55.000 på hojjen, vill ha en rolig, skapligt ny hojj ! det är dock viktigt att komma undan med BILLIG försäkring då jag är 21 år. Något tips ?

har starka funderingar på en Ducati Monster 900, men dom varierar ju något otroligt i försäkringskostnad mellan hojjarna, verkar ju vara olika premie på var enda Monster 900 ??

Hej skövdebo!.

Du kan få köpa våran FZR 1000, mycket bilig försäkring. Skicka pm till 2fast4some vid intresse.

Kolla in tråden "samåkning skövde", vi är ett gäng från skövde som mer än gärna drar ut och busar så fort vi får tillfälle. :banana

Last edited:
hojar som är mer än 20 år är billiga att försäkra (bilsport&mc) nu börjar det bli åkbara hojar också. -85:or går att köra även om det inte är jättekul!

En motard kanske? Roliga hojar som är hyffsat billiga att försäkra. Jag betalade runt 700/månaden halvförsäkring för min KTM 640, är 22, snart 23.

Triump TT600 är hyfsat billig och köpa och äga, kan det vara ett alternativ ??

Be skrev:

Suzuki GSX 600F tex. Bra förstahoj med hyfsat drag. Väldigt billig i försäkring. Man kan få en 01:a för under 50 000:-.
Motorn håller i princip för allt, väldigt stryktålig.

Palo skrev:
Triump TT600 är hyfsat billig och köpa och äga, kan det vara ett alternativ ??

Den e väl bara billig att försäkra i IF´s Triumph försäkring och för att teckna en sån måste man va 25...

Min zx7r. :)
Går bra, ser bra ut och är billig att försäkra. Är lika gammal som dig och betalar 5800 om året. Halvförsäkrat är det då, och den står såklart på mig själv.

äldre hoj går bort direkt, vill inte ha ett gammalt "vrak". Inte äldre är runt -94
-95 någon stans, efter vad jag kollat på så finns det bara ett alternativ och det är Monster 900 om man vill ha en snygg hoj till rimliga ägandekostnader
(för en person i min ålder) och som dess utom är rolig att köra !

Be skrev:

Jag tycker att det är viktigt att du köper min hoj, Monster 900 -96. Finns här på annonser + blocket :) :) :tummenupp

Last edited:
Chronic skrev:
Jag tycker att det är viktigt att du köper min hoj, Monster 900 -96. Finns här på annonser + blocket :) :) :tummenupp

hehe, ska "bara" kränga min bil först, finns den kvar sedan så kan det absolut bli intressant !

67.000 är i dyraste laget ! måste ha pengar till utrustning också !

Be skrev:
hehe, ska "bara" kränga min bil först, finns den kvar sedan så kan det absolut bli intressant !

67.000 är i dyraste laget ! måste ha pengar till utrustning också !

Lugnt, jag kan behålla helsystemet, så får du sporthoj.com pris á 49.000,-

Skinnställ + dojor kan du köpa till billigt av mig. Storlek 52. Samt 43 ( skor )

amullo skrev:
Kolla på ducceklubbens annonser.

http://www.ducceklubben.org/annonser

Hittade denna där.

(2668)
Ducati Monster 900 Sie -01
Svart, ca 1570 mil, 1000 milsservice gjord, bytt olja och filter vid 1500 mil, mkt bra däck fram och bak, bilder kan mailas vid inresse, Höstpris 67000 kr!

Införd : 2004-09-15
Annonsör : Tom Nilsson
E-mail : tom_nilsson@hotmail.com
Telefon : 0520-33642, 070-5753684

Kanske för dyr?

Kolla denna
http://www2.blocket.se/view/3242088.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Min hoj då din femtekolonnare :7peta

Chronic skrev:
Lugnt, jag kan behålla helsystemet, så får du sporthoj.com pris á 49.000,-

Skinnställ + dojor kan du köpa till billigt av mig. Storlek 52. Samt 43 ( skor )

Satan att jag inte blivit av med bilen än :huvet ... lita på att jag hör av mig när jag fått sålt på den !

Be skrev:
Satan att jag inte blivit av med bilen än :huvet ... lita på att jag hör av mig när jag fått sålt på den !

Då är det bäst att du SNABBAR på eftersom ett flertal sugna köpare under dagen slagit upp ett tältläger utanför min bostad, i väntan på att jag ska dyka upp sitter de och räknar pengar. Vittnen säger att taskspel och lögner förekommer i ymnig omfattning bland de väntande, allt för att få bli den som lägger beslag på min drömhoj.. :3freak :rolleyes:

Chronic skrev:
Då är det bäst att du SNABBAR på eftersom ett flertal sugna köpare under dagen slagit upp ett tältläger utanför min bostad, i väntan på att jag ska dyka upp sitter de och räknar pengar.

he.. jo .. ok jusst det !
det är lite trökt att sälja bil för tillfället har jag kommit på, men den är förhoppningsvis snart såld !

Japsalternativ till Ducati, TRX850? -95 - -99, billig försäkring, kul hoj för lite mindre pengar
(Och min är inte till salu!!!)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...