Tips på hoj??

kkcarlsson

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
Suzuki TL1000s
Tjena jag ska köpa en mc nu till våren men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. jag har 35000 att handla för. Nån som har nått tips på en rolig hoj i den prisklassen. Det ska vara en sportig cykel ingen custom el liknande.

Tack på förhand!! / Kristoffer

blocket.se :tummenupp, du kan hitta sporthojar för 35000 i bra skick, sen e de upp till dig va du vill ha vill du ha sporthoj eller naken hoj, lite svårt för oss här på forumet att hjälpa dig välja hoj det är smaksak, vissa kommer säga r6 vissa z750 gammel retta osv.

Jo det förstår jag alla har ju olika smak, men jag tänkte bara om nån hade nå tips på en prisvärd hoj som är rolig att köra.

Ganska dåligt exempel, bla funnits trådar om hur orseriösa det företaget är. Sen såg den rtt sleten ut på bilden.

TS beskriv mer vad du är ute efter så kan folk hjälpa dig lättare

De är ju lite det som är problemet, jag va lite inne på en Hornet 600 men ja e rädd att den kommer kännas klen. Men jag är ute efter en rolig hoj som fungerar bra när man är lite gas sugen men även på lång körningar.

Ganska dåligt exempel, bla funnits trådar om hur orseriösa det företaget är. Sen såg den rtt sleten ut på bilden.

TS beskriv mer vad du är ute efter så kan folk hjälpa dig lättare

perfekt exempel då då....jag har ingen aning om själva cykeln, bara att de va ett bra pris tycker jag m.m, men de visade du ju att de bara va skit o handla av dem m.m...precis så är han ju ute efter....hjälp.

Körde förra veckan Hornet -09 modell. Den var rolig första 20 minuter. För lite hästar i den + jag ör 176cm och den var till och med för liten för mig.

Jag skulle köpt den här ;)
http://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_TRX_850_26657485.htm?ca=10&w=3
Enkel ljuddämpare i kolfiber=mkt snyggare än org.
Öhlins dämpning! (fråga vilken förarvikt de är inställda för)
Stålomspunna bromsslangar.

Hade köpt den själv om jag haft råd med försäkringen,
blev svindyrt efter flytt till sthlm :/.
Men är jäkligt nöjd med hojen jag har nu också :)

Last edited:
Men jag är ute efter en rolig hoj som fungerar bra när man är lite gas sugen men även på lång körningar.

Du verkar ha (el haft) en TL1000s. Den verkar stämma bra in på din beskrivning. Ska du verkligen byta? I så fall ska den vara skarpare än TL'n, bättre chassi, banåkning, touring. Vad söker du är bra att veta annars kommer mängder med förslag som passar mer eller mindre bra.

Mvh :tummenupp

Är fortfarade lite inne på en hornet 600 men vad tror ni blir jag bara besviken om jag köper en sådan? Klart de inte går att jämför med en ligghoj på 140+ hk.. Men den har ju runt 100 hk om jag har fattat det rätt så det borde ju rör lite på sig iaf.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman