Tips på hoj för en jätte

Hampus0987

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2023
Hoj
Ingen ännu
Hallå! Jag har en liten fråga jag är nästan 2m lång och undrar om det är någon annan lång jävel där ute som har några tips som första hoj. Jag har ett A2 kort som då gör att jag inte kan köra vad som helst. Kollade på en aprilia tuono 660 men anser nästan att 90 000 är lite dyrt som första hoj. Så undrar om ni har några förslag som första hoj för en jätte. Har bland annat testat de Kawasaki ninja och den är för liten. Letat då efter någon typ av sport hoj. Sen även om ni har några förslag på bra märken på hjälm, handskar osv.

Denna sida har en hel del hojar som du kan simulera sittställning på - hyfsat bra

även denna, men har inte använt den

Sporthoj är svårt med din storlek o dessutom A2. Själv kör jag R1200GS när jag skall åka långt, en R1200S med ner o bakflyttade pinnar på bana o just nu modifierar jag en Tuono Gen2 med ner o bakflyttade pinnar
(jag är 190 med långa ben)

Denna sida har en hel del hojar som du kan simulera sittställning på - hyfsat bra

även denna, men har inte använt den

Sporthoj är svårt med din storlek o dessutom A2. Själv kör jag R1200GS när jag skall åka långt, en R1200S med ner o bakflyttade pinnar på bana o just nu modifierar jag en Tuono Gen2 med ner o bakflyttade pinnar
(jag är 190 med långa ben)
Tack så mycket

Det är ju helt beroende på hur böjbar du är. Jag är 192, och har kört allt möjligt utan att jag tyckt det varit besvärligt. Det knepigaste är väl när hojen är så liten att man itne får in knäna i ingreppen på tanken. :hihi

Vi har en i min MC-grupp som är en bit över 2 meter. Han har haft ett elände hitta en hoj som lirar för honom. Han har nu hittat en som funkar men för dig med "bara" A2-kort kan det nog bli ännu lite svårare. Tipset är att dra på MC-mässan nästa år och prova där, snacka med utställarna och få mer kött på benen/vetskap om vad du ska ha till våren ?

Vi har en i min MC-grupp som är en bit över 2 meter. Han har haft ett elände hitta en hoj som lirar för honom. Han har nu hittat en som funkar men för dig med "bara" A2-kort kan det nog bli ännu lite svårare. Tipset är att dra på MC-mässan nästa år och prova där, snacka med utställarna och få mer kött på benen/vetskap om vad du ska ha till våren ?
Vilken hoj har han hittat då? Kan ju vara bra för TS att veta ändå?

Användaren @Thorped är 207 över havet.

Senast jag såg honom körde han KTM 1190 och det verkade funka.
Han tittar in här ibland.

Hoppas han kommer med lite input.

690 SMC-R.
Finns som A2 och går utmärkt att typa om när du får åldern inne sen.
Bekväm? Verkligen inte. Men kul.

Nu har ju jag mest haft äldre cyklar men min slutsats är att BMW bygger hojjar för Längre nordbor

Användaren @Thorped är 207 över havet.

Senast jag såg honom körde han KTM 1190 och det verkade funka.
Han tittar in här ibland.

Hoppas han kommer med lite input.
Med boots isf, utan är jag 204. Tre saker man kan göra, höja sadeln, höja styret och sänka fotpinnarna. Nog för att jag klarade riktigt långa dagsturer på 1190n (17h & 128mil som mest) men det beror mer på att hojen va rolig och jag sjuk i huvudet. Generellt sätt så är europeiska hojar högre än japanska men helt ärligt tycket jag det mesta är lågt, men inte lägre än glocalnet!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing