Tips på grafikkort!

F´låt

Men jag måste uppa den här tråden i julklappetider :gnissla

Tänkte köpa ett nytt nätverkskort till bror då hans glappar som tant Agda -85. Eller kan det vara moderkortet (om det nu är förbundet med det i öht. jag gissar bara) som är felaktigt?

Frågan är dock, är det någon skillnad på nätverkskort? Det är ADSL som gäller om det har någon betydelse.

finns 2 typer av nätverkskort...

integrerat: de e som de låter inbyggda i moderkortet. och kontakten till det sitter vid kontakterna till USB/mus/skrivare etc på baksidan.

ej integrerat: ett litet kort man sätter i en ledig PCI plats ,oftast nedanför grafikkortet

så beroende på vart han sätter nätverkssladden så ser man lätt om det e integrerat på moderkortet elelr inte.

på vilket sätt glappar det?
kan ju va sladden som e kass

det bästa nätverkskortet jag haft är ett som ja köpte för 200:- för typ 5 - 6 år sedan.. ett realtek har ja för mig att det va. det betydligtdyrare netgear hade en förmåga att strula

å ett vanligt 10/100 nätverkskort kan inte kosta många kronor

simslabim: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=113655

75:-

heimdal skrev:
2655839 finns 2 typer av nätverkskort...

integrerat: de e som de låter inbyggda i moderkortet. och kontakten till det sitter vid kontakterna till USB/mus/skrivare etc på baksidan.

ej integrerat: ett litet kort man sätter i en ledig PCI plats ,oftast nedanför grafikkortet

så beroende på vart han sätter nätverkssladden så ser man lätt om det e integrerat på moderkortet elelr inte.

på vilket sätt glappar det?
kan ju va sladden som e kass

det bästa nätverkskortet jag haft är ett som ja köpte för 200:- för typ 5 - 6 år sedan.. ett realtek har ja för mig att det va. det betydligtdyrare netgear hade en förmåga att strula

å ett vanligt 10/100 nätverkskort kan inte kosta många kronor

simslabim: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=113655

75:-

Det inte inte sladden som glappar. Rör han lite på kortet i burken så fungerar det en stund, och slocknar sen.

Om han nu har ett integrerat, går det att köpa ett externt och sätta dig på en ledig PCI plats?
Så jag vet säkert att han kommer kunna använda det.

det ska inte vara nåra problem även om han har ett integrerat.. det går att inaktivera det integrerade också om man vill. det görs i enhetshanteraren (högerklicka på "den här datorn" ->egenskaper->fliken "maskinvara"-> enhetshanteraren->nätverkskort->högerklicka på nätverkskortet du vill inaktivera->välj "inaktivera") men de går å köra med båda samtidigt utan problem

funkar kortet om man vickar på det? eller är de sladden som ni vickar på?
förom ni vickar på kortet kan de ju vara så att de inte sitter i ordentligt..
då kan ni prova å skruva ut kortet å sätta id et igen å se om de blir bättre.

heimdal skrev:
2655860 det ska inte vara nåra problem även om han har ett integrerat.. det går att inaktivera det integrerade också om man vill. det görs i enhetshanteraren (högerklicka på "den här datorn" ->egenskaper->fliken "maskinvara"-> enhetshanteraren->nätverkskort->högerklicka på nätverkskortet du vill inaktivera->välj "inaktivera") men de går å köra med båda samtidigt utan problem

funkar kortet om man vickar på det? eller är de sladden som ni vickar på?
förom ni vickar på kortet kan de ju vara så att de inte sitter i ordentligt..
då kan ni prova å skruva ut kortet å sätta id et igen å se om de blir bättre.

Det är kortet som är skumt är jag ganska säker på. Säljaren nämnde det med när han köpte den.

Tack för hjälpen, ännu en gång!

inga problem

har du köpt grafikkortet än? om inte så köp nätverkskortet på samma ställe så slipper du dubbel frakt :)

eller handla ett i närmaste datorbutik

heimdal skrev:
2655892 inga problem

har du köpt grafikkortet än? om inte så köp nätverkskortet på samma ställe så slipper du dubbel frakt :)

eller handla ett i närmaste datorbutik

Nix. Ska köpa nån mp3 till syster och så, tänkte ta allt på ett bräde. Sen får man in semesterersättningen innan årets slut + ordinarie lön vilket kommer kännas gott efter julhelgen :)

Back