Tips på gamla Motogp-race man borde se?

Vilket år var det Capirossi slog kullerbytta i Barcelona? 2006?

Förslag:

Racet där Rossi trängde sig förbi Gibernau, varpå Sete efter målgång och uppe på podiet höll sig för armen som en liten unge. Tror att någon nämnt racet redan.

Även racet på Le Mans när Rossi mitt i tävlingen får information från pitwall om att han blivit tilldelad ett 10 sekunders straff på hans totaltid, för omkörning under gulflagg. Efter att ha sett och förstått detta, lägger Rossi i nästa växel och vinner med cirka 15 sekunder. Så straffet hade ingen som helst verkan. :)
Tror att det var på Le Mans åtminstone.

Men en fråga bara, är det endast den högsta klassens race man kan se från '93 och framåt?
Eller är det alla klasser? Och har dom en limit på antal tittade race per vecka eller månad eller liknande?

Förslag:

Racet där Rossi trängde sig förbi Gibernau, varpå Sete efter målgång och uppe på podiet höll sig för armen som en liten unge. Tror att någon nämnt racet redan.

Japp, Jerez 2005.

Även racet på Le Mans när Rossi mitt i tävlingen får information från pitwall om att han blivit tilldelad ett 10 sekunders straff på hans totaltid, för omkörning under gulflagg. Efter att ha sett och förstått detta, lägger Rossi i nästa växel och vinner med cirka 15 sekunder. Så straffet hade ingen som helst verkan. :)
Tror att det var på Le Mans åtminstone.

Phillip Island 2003, också nämnt. Han hade gjort samma misstag på Donington tidigare det året, men till skillnad mot situationen på PI inte fått informationen om 10-sekunderstillägget på sin pit board.

Phillip Island 2003, också nämnt. Han hade gjort samma misstag på Donington tidigare det året, men till skillnad mot situationen på PI inte fått informationen om 10-sekunderstillägget på sin pit board.

Ok, Phillip Island. Jag har det inspelat någonstans, men av någon anledning hade mitt minne lagrat det som att det hände vid Le Mans.
I alla fall, han vann med 15.212 sekunder, som sedan blev 5.212.

Jag glömmer aldrig det där fingret 2001 under säsongens första race. Jag och farsan såg racet live på eurosport och vi blev båda mycket imponerade. Mitt i kurvan liksom, i 230km/h.
Fram till dess var det bara Häkkinen som var min favorit, men efteråt var det Mika och Valentino.

En rolig sak dom missade att visa i videon dock, som jag har på något inspelat band från eurosport, är ett reportage från när dom följde Rossi under en dag, och han läser en Italiensk tidning där Biaggi klagar över däck och nya regler osv.

Rossi förlöjligar honom genom att imitera honom och låtsas gråta genom att dra fingret från ögat.
Sedan avslutar han med att le brett och säga "Perfekt".

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna