Tips på FPS-spel

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har redan spelat igenom HL2 och gillade det. Behöver tips på fler spel i denna genre.

Counterstrike Source om du vill spela med flera stycken.

OT: Hur fan gör man i HL2 när man är i "tornet" och gubben åker runt i en "raket farkost"? :D

Empa skrev:
2466328 Counterstrike Source om du vill spela med flera stycken.

OT: Hur fan gör man i HL2 när man är i "tornet" och gubben åker runt i en "raket farkost"? :D
Hmm, vart i spelat är det. kommer fan inte ihåg det nu.

/Micke som lirat ut spelat 2ggr nu

MikkE skrev:
2466361 Hmm, vart i spelat är det. kommer fan inte ihåg det nu.

/Micke som lirat ut spelat 2ggr nu

En bit in, borde vara nära slutet.
Man springer runt runt i ett "torn" och skjuter troopers, sen hamnar man längst upp och då har fula gubben flytt i någon farkost som skjuter raketer. När man speinger i tornet håller hon bruden på att hetsa att man ska skynda sig.

Hoppas det hjälper lite :)

Edit: En bit efter att man kan skjuta dom rymdbollarna som studsar överallt.

Empa skrev:
2468360 En bit in, borde vara nära slutet.
Man springer runt runt i ett "torn" och skjuter troopers, sen hamnar man längst upp och då har fula gubben flytt i någon farkost som skjuter raketer. När man speinger i tornet håller hon bruden på att hetsa att man ska skynda sig.

Hoppas det hjälper lite :)

Edit: En bit efter att man kan skjuta dom rymdbollarna som studsar överallt.
du suger ut "rymdbollarna" som åker i "energirören" bredvid gubben i farkosten, och skjuter dom på farkosten tror jag om jag inte minns helt fel.. sedan har du varvat det :D

Prey. Snyggt, coolt med nya vinklar.

Du kommer att älska det. :fakta

Första frågan är ju om du gillar alla FPS eller om det ska vara realism FPS eller "rymd" FPS.

En gammal goding tycker jag är SOF (soldier of fortune). Riktigt roligt singelspel på det tycker jag. Gillade det inte alls i multiplayer.

Gillar du multiplayer och realism så är alla Battlefield spelen grymma tycker jag. Just att de la till en extra nivå med att alla fordonen går att styra. Ligga i 20min och snipa folk på max avstånd eller spela engineer och minera vägar osv, sedan för att sno en tank och gå bärserkargång.

En gammal klassiker till är ju Unreal. Jag tyckte det var roligt i original, men det som gjorde Unreal så kul var alla MODS. Fastnade i INF (infiltration) vilket var Unreal fast med realism (vanliga vapen).

Medal of Honor är också bra, med skön känsla och riktigt bra ljud. Tar en stund att spela igenom vilket är kul.

Far Cry som ovanstående postar säger är också skitbra. Det är ju ett spel som är känt för sin grafik. Riktigt snygg grafik. Kräver dock en redig pjäs till datorn (läs främst grafikkort) för att riktigt kräma på.

Halo var bra och Halo2 var riktigt bra, helt klart ett spel värt att spela.

Doom3 fick ju skitbra recensioner och ska vara riktigt bra.

Sedan har man ju en uppskö av gamla klassiker som quake mm.

CJ900RR skrev:
2469169 du suger ut "rymdbollarna" som åker i "energirören" bredvid gubben i farkosten, och skjuter dom på farkosten tror jag om jag inte minns helt fel.. sedan har du varvat det :D
Precis.
Fatade inte heller i början. Men när man tillslut sköt ner en av misstag så var det "väl bara att fortsätta att skjuta ner dem".

Skulle vilja börja lira Prey. Verkar läskigt :)

Doom 3 och Quake 4 är rätt blodiga också.

Q4 är rätt strömlinjeformat, medans Doom3 är bitvis riktigt kewlt. Man hamnar i helvetet bl.a.!!:cdevil

Jag gillade inte HL2 överdrivet mycket, CS:S är mycket roligare. Far Cry slår det mesta i singelplayer men är lite löjligt i multiplayer.
Nu lirar jag enbart BF2 men kommer väl testa uppföljaren när den kommer.

Bara jag som hade grova grafikbuggar i Far Cry?

Ibland fattades texturer för t.ex. gräs på en hel ö på vissa banor.

Zee skrev:
2471321 Bara jag som hade grova grafikbuggar i Far Cry?

Du kanske har värmeproblem?

Loy skrev:
2471655 Du kanske har värmeproblem?

Nope. Har inte felt i andra spel. Dessutom får jag felet precis efter nybootad dator.

Zee skrev:
2471678 Nope. Har inte felt i andra spel. Dessutom får jag felet precis efter nybootad dator.
Du kanske har någon defekt hårdvara som måste "värmas upp"?

Zee skrev:
2471321 Bara jag som hade grova grafikbuggar i Far Cry?

Har haft exakt samma fel i far cry. Dålig prestanda samt grova grafikbuggar. Främst på marken precis som du beskriver. Har du ett nvidia-kort? Har själv 6800Ultra.

I vilket fall hjälpte det mig att installera en patch till spelet. Fick mycket bättre prestanda dessutom. Sök på patchar till spelet!

Dark_Messenger skrev:
2473328 Har haft exakt samma fel i far cry. Dålig prestanda samt grova grafikbuggar. Främst på marken precis som du beskriver. Har du ett nvidia-kort? Har själv 6800Ultra.

I vilket fall hjälpte det mig att installera en patch till spelet. Fick mycket bättre prestanda dessutom. Sök på patchar till spelet!

Nvidia geforce 7600 go 256 megs.

Tack för infon, kan vara bra att veta. Tröttnade på Far Cry endå. Prey är roligare. :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg