tips på en riktigt isande otäck skräckis?

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
det kommer :tuttar hem till mig imorgon :banana :banana :banana

jag förväntar mig ju självklart lite :krama . men tänkte värma upp med en riktigt jävla läskig rulle, det ska vara skräck, i stil med Ringu, eller the grudge, men inte dom då, för dom har jag sett. alla saw-filmerna har jag också sett.

ge mig ett eller fler bra tips!
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Pearl Harbor. Den är otäckt dålig.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
The others bygger ju litegrann på att man INTE har sett den tidigare men jävligt bra film för övrigt.
"Mirrors" var faktiskt skapligt läskig kan jag tänka mig. Nu reagerar jag inte på skräckfilm på det vis jag vill reagera men för en tjej så är den säkert jätteläskig :D
En film du INTE ska se är "the Broken", en förbannad jävla skitfilm som bara var pinsamt dålig.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
REC säger dom är läskig. Jag har sett den, men inget skrämmer ju mig.

Ils tyckte jag var ganska bra. Finns en amerikansk film som heter The Strangers som liknar den ganska mycket. Kan ju funka ifall man inte vill se sånt med konstiga språk. Dock var The Strangers sämre för att karaktärerna var utvecklingsstörda. Det gjorde mig så arg att jag faktiskt var nära att slå av.

Två andra tips är House of 1000 Corpses och The Devil's Rejects. Vet inte om The Devil's Rejects är så läskig egentligen, men eftersom filmen är ett mästerverk så är den nånting man borde ha sett.
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Req är bra, den spanska versionen...lite medel i början, men slutet fick mig att greppa efter kudden....
Mirrors var OK.

Sen har vi några doldisar:

White Niose
The Mothman Prophecies (bra som fan med Richard Gere)
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Många kommer säkerligen hata mig nu men... Thirteen Ghosts

Jag är inget stort skräckis-fan, men den filmen diggade jag helt klart :)
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag håller med om The Mothman Prophecies, men jag måste faktiskt tycka att

The Mist

av ingen annan än Stephen King var förbannat bra. Slutet är....grymt. :)
Jag tycker att han lyckas spegla olika personligheter på ett jävligt bra sätt, få med inte bara lite splatter, lite hoppa fram bakomdörr-skräck men oxå en djupare iskall skräck som inte många andra klarar av att förmedla. :tummenupp
Jag lovar att du kommer få åka sänghalm med tjejen efter den rullen.
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
American psyko.. så kan hon bli rejält uppvärmd :D avsluta gärna kvällen med att visa upp ditt perfeKta visitkort :brynad

......**......

Men seriöst, är det inte bättre chanser att scora om du fixar lite schysst hemlagat käk ist för att hyra en skräckfilm..?!

Är planen att hon ska bli så skraj, svaga och bräckliga som kvinnor är :rolleyes
(och inte heller tål vi juh skräckisar) och att du ska bli den trygge stabile mannen som hon ska ty sig till och pressa sig emot för att få lite trygghet?
plz... sicken romantiker :arsele

Om det nu ska kollas på film kan du väl iaf hyra nån rolig film som får en på ett bra och trevlig humör typ en komedi alt nån xxx-rulle om planen är att få kvinnan i säng.. :crash :brinnerup
 
Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Dolt under ytan, tycker jag är bra :tummenupp Kommer inte ihåg den engelska titeln just nu.

Edit: What lies beneath, heter den på engelska. Lite blandning av thriller och rysare :)
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
13 ghosts håller jag med om också, den är lite nervig, man hoppar till ibland, & det var väl det trådskaparen var ute efter! att tjejerna ska hoppa upp i knät!:tummenupp

Men tänk om det blir tvärtom, TS sitter och skakar och ålar sig likt en mask i soffan av obehag, blir garanterat inget ligga då.. :näsblod

:D
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Men tänk om det blir tvärtom, TS sitter och skakar och ålar sig likt en mask i soffan av obehag, blir garanterat inget ligga då.. :näsblod

:D

Hörru, vissa av oss här har spenderat 35 år på att få kvinnor isäng. Hur många år har du spenderat på att få kvinnor isäng?.
Försök inte lära farsan hur man gör barn.







;)
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
*Black Christmas (1974)
*Alien (1979)
*The Shining (1980)
*Changeling (1980)
*Dead & Buried (1981)
*The Thing (1982)
*Jacob's Ladder (1990)
*Event Horizon (1997)

*Session 9 (2001)
*28 days later (2002)
*The Eye (2002)
*The Descent/Instängd (2005)
*Re-cycle (2006)
*Ils/Them (2006)
*The Hills Have Eyes (2006) (pissar faktiskt på originalet o det mesta som kommit ut under 2000-talet)
The Orphanage (2007)
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
The Exorcism of Emily Rose tror jag kan funka. Den var ganska obehaglig.

An American Haunting var läskig ibland den också. Den handlar om historien om The Bell Witch, som är en amerikas mest kända spökhistorier.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top