Tips på date?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Behöver tips på bra date-evenemang. Gärna så man får tid att snacka och lära känna varandra.
Har funderat på att ta med henne till nåt café men har svårt att tänka mej den miljön är tillräckligt intim för några djupare konversationer. Anledningen till min moppefucko-aktiga undran är att jag normalt inte brukar date-ragga (är mer en krog-raggare...) men med denna tjej tycks jag inte ha något annat alternativ än att bjuda ut henne. :3freak

Wunder skrev:
Behöver tips på bra date-evenemang. Gärna så man får tid att snacka och lära känna varandra.
Har funderat på att ta med henne till nåt café men har svårt att tänka mej den miljön är tillräckligt intim för några djupare konversationer. Anledningen till min moppefucko-aktiga undran är att jag normalt inte brukar date-ragga (är mer en krog-raggare...) men med denna tjej tycks jag inte ha något annat alternativ än att bjuda ut henne. :3freak

Mysigt fik med lite enskildhet, eller en romantisk restaurang, lugn miljö rekomenderas om du vill prata ostört å utan en massa ljud runt om.
Lycka till....

Restaurang kan vara overkill, beror på die stimmung. Om du kör på det så boka bord i förväg och be att få ett avskillt mysigt. Att be dem sätta dit en ros på bordet innan ni kommer ger bra bonuspoäng "-Åh va omtänksamt bara för mig!"
Annars gör något crazy! Åk rensläde, gå på stand up comedy, flyg luftballong eller vad man nu kan hitta på i Umeå!

... kylig höstpromenad, sen måste du värma henne ordentligt hemma hos dig!

General E skrev:
Att be dem sätta dit en ros på bordet innan ni kommer ger bra bonuspoäng "-Åh va omtänksamt bara för mig!"

snacka overkill.. jag hejar på avdramatisering!

perfekt tråd!

funderar på att bjuda ut en tjej, men jag har ingen anning om vafan man ska göra?

sätta sig på en resturang känns lite för seriöst..

Är resturang seriöst? Tycker inte jag.. Det är ju perfekt, först får man prata lite nervöst och sen kommer menyn som en räddning, då kan man dyka ner i den ett tag, sen är det ytterligare lite tid och maten är ett bra isbrytande ämne och diskutera, sedan kommer maten då pratar man så mycket som man känner för. Har man mycket att prata om är det bara o prata på, har man inget o prata om så kan man äta sin mat och sen gå därifrån.

Om man ändå tycker middag är för seriöst så kan man ju
* Spela biljard
* Bowla
* Fika
* Gå promenad och avsluta hemma med en varm kopp choklad och grädde (ingen tjej lär klara av att neka till det! ;-)
* Köra gokart
* Gå till nån sevärdighet, typ julmarknad på liseberg, eller skansen, eller nån slottsruin eller liknande.
* Bio (astråkigt)
* Film hemma
* Prova någon sport, typ skridskor, badminton m.m.

-Dr Löve

Om ni har fina områden där uppe..kör på promenad! Stanna till vid nåt schysst ställe och sätt er ner å snacka.. :)
Ha kanske nån liten överaskning i bakfickan ifall det skulle visa sig gå lite trögt... (skicka pm om du behöver tips på vad ;))

Det behöver inte vara svårare än så..och det funkar! Tro mig! :tungan :banana

gokart eller minimoto :yoparty

Megazone och sen till Corona.. :tomten

Nä, som flera sagt tidigare så nåt mysigt fik var ni kan tala ostört men endå inte är helt separerade från resten. Måste finnas nåt som kan fånga er uppmärksamhet när den pinsamma tystnaden infinner sig.
Om det är tidigt i raggningen så gå mitt på dagen, då behöver ni inte fundera över vem som ska erbjuda sig att ta hem den andra/hitta på nåt.
Restaurang är (nästan) alltid uppskattat, vem gillar inte att bli bjuden på käk? Kolla bara så hon inte har nåt emot vissa maträtter, är ju inte så lyckat att gå till ett korvstånd med en vegan liksom.. :)

Mysiga kvällspromenader funkar också men det uppstår LÄTT obekväma "jaha, vad ska vi göra nu då?"-situationer när ni ska gå hem till nån och båda är lite osäkra på hur man bör agera.

Wunder skrev:

Restaurang eller Bio känns lite för mycket - osar desperation.

Säg bara "Promenad och Kanske Fika efteråt" - lagom neutralt, och kravlöst!!!. Tjejer vill inte känna sig tvungna, utan fria att gå därifrån med en dålig ursäkt precis när som helst, även om du har planerat in fler evenemang man kan göra därefter så behåll dem för dig själv - ingen vill dejta en spontanlös agendafreak! (Obs! Fin balans mellan att bli sedd som initiativlös och desperat!) Sen om tjejen verkar ha svårt att slita sig från bordet så har du nog ditt på det torra inom kort, bara du lägger upp korten rätt :tummenupp

Välj något neutralt, som promenad i parken å bjuda på mjukglass (sommar) eller varm choklad (vinter) på något närbeläget fik efteråt, värm långsamt och bygg på dejten allt efter beroende på hur det går. Kanske bowling, biljard, gå till en pub och ta en öl om tjejen är med på det? Därefter kanske en lätt måltid på ett enkelt hak?

Undvik ställen med hög musik eller där man måste vara mer uppklädd än vad ni var när ni gav er ut på promenaden - tjejer gillar inte sånt (de klär sig beroende på de evenemang som inplanerats).

Och framför allt - Lycka till! :banana

//gia

Trevligt med så många svar! Ska försöka uppdatera så gott jag kan. Jag bor i korridor så att bjuda hem henne till mej innebär i princip att erbjuda henne en sittplats på min säng. Det är ungefär som att säga "ska du komma hit och knulla?" vilket jag nog väntar med tills daten varit framgångsrik.

Bio-dater har jag varit på och de kan per definition inte gå bra!

Långa farbron skrev:
Är det första date eller har ni träffats innan ?
Det är första daten. Vi är inte obekanta men har inte kännt varandra särskilt länge eller väl.
Erik-Ducce skrev:
Du kan väl tala om hur det gick, sen. :tuttar
Lovar!
skoteridioten skrev:
Om ni har fina områden där uppe..kör på promenad! Stanna till vid nåt schysst ställe och sätt er ner å snacka.. :)
Ha kanske nån liten överaskning i bakfickan ifall det skulle visa sig gå lite trögt... (skicka pm om du behöver tips på vad ;))

Det behöver inte vara svårare än så..och det funkar! Tro mig! :tungan :banana
Fina områden? Jag bor i en tegeljungel så ful att den får våra storstäders värsta betongförorter att verka som en estetisk orgasm... Känns lite krystat att fråga "ska vi mötas upp på en promenad på andra sidan stan?" :yoparty
zoddri skrev:
Megazone och sen till Corona.. :tomten

Nä, som flera sagt tidigare så nåt mysigt fik var ni kan tala ostört men endå inte är helt separerade från resten. Måste finnas nåt som kan fånga er uppmärksamhet när den pinsamma tystnaden infinner sig.
Om det är tidigt i raggningen så gå mitt på dagen, då behöver ni inte fundera över vem som ska erbjuda sig att ta hem den andra/hitta på nåt.
Restaurang är (nästan) alltid uppskattat, vem gillar inte att bli bjuden på käk? Kolla bara så hon inte har nåt emot vissa maträtter, är ju inte så lyckat att gå till ett korvstånd med en vegan liksom.. :)

Mysiga kvällspromenader funkar också men det uppstår LÄTT obekväma "jaha, vad ska vi göra nu då?"-situationer när ni ska gå hem till nån och båda är lite osäkra på hur man bör agera.
Tips på mysiga fik? Waynes känns lite sterilt kanske.

Wunder skrev:
Fina områden? Jag bor i en tegeljungel så ful att den får våra storstäders värsta betongförorter att verka som en estetisk orgasm...
Ålidhem? :hihi

Wunder skrev:
Tips på mysiga fik? Waynes känns lite sterilt kanske.

Nya Konditoriet mitt emot Viktoriagallerian är rätt så mysigt, Bibliotekscaféet är inte heller så taskigt men dock lite sterilare och många studenter på eftermiddagarna. Ligger ju mitt i centrum båda två så det är väl relativt enkelt att träffas vid vasaplan eller nåt.

Det är de enda jag kommer på just nu..

denimblack skrev:
... kylig höstpromenad, sen måste du värma henne ordentligt hemma hos dig!QUOTE]

Jag haller helt klart med om prommenaden. Var pa blind date for ett tag sedan (rekommenderar INTE det !!) och vi var pa restaurang och det kanndes lite...vet inte segt ibland. Jag menar inte att det alltid blir sa men i detta fallet tog samtals amnena slut och det blev sjukt tyst emmellanat (att han var spanjor (med noll hojintresse :rolleyes: och inte ett spar av bus i kroppen OCH begransad engelska didnt help :näsblod ). Men en prommenad e helt ok, da kan man ju ta de dar tystnaderna med att bara strosa och kolla runt. Och hosten ar ju jatte romantisk :rodnar .

Det ar svart att saga egentligen, det beror helt pa om ni verkar ha latt att prata med varandra. En restaurang kanske blir helt perfekt. Men for en blind date var det inge kul.
Lycka till, glom inte att beratta hur det gick :tummenupp

Gå på museumet, knata runt ett tag bland dom gamla husen, drick medhavd choklad på en parkbänk, och säg sen lite finkänsligt:
"blir du me hem till mej, eller tyck du att de är äckligt...."

Den repliken är klassisk bland Umeåbor....

DJM skrev:
perfekt tråd!

funderar på att bjuda ut en tjej, men jag har ingen anning om vafan man ska göra?

sätta sig på en resturang känns lite för seriöst..
Har hört på omvägar att det skall vara otroligt romantiskt att sitta på en restaurang och smaka på varandras mat (alltså att mata varandra, lite typ Lady & Lufsen, antar jag).
Men det är ju bara ett rykte...

Äh fan. Ta me'na på Motörheadkonsert :yoparty

GuW skrev:
Gå på museumet, knata runt ett tag bland dom gamla husen, drick medhavd choklad på en parkbänk, och säg sen lite finkänsligt:
"blir du me hem till mej, eller tyck du att de är äckligt...."

Den repliken är klassisk bland Umeåbor....

Underbar replik :Bugar
Måste jag memorera :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC