Tips på cross-pryl i julklapp

smasseman

Snart är vi tillbaka igen :-/
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
CBR 600 -87
Tjejens syrras kille har köpt en gammal cross och nu tänkte jag köpa något i julklapp. Är det någon som har ett tips på någon pryl man kan köpa till crossen för en billig peng, typ 100-200 pix.

Finns det tex något kit för att tjonga i nya dubb i vinterdäcken när dom lossnar?

Om ingen kommer på något så får jag väl köpa en Honda CR-dekal så han slipper skämmas för sin Yamma :)

Om ni kommer på något så välkomnar jag även tips på vart i stockholm man åker för att köpa prylarna.

// :tomten

OlleR skrev:
Visst borde sånna här ventilhattar som lyser passa? :P

:va Har ingen aning om vad du snackar om men det låter som något kul och viktigt. Får väl stövla in hos någon mc-handlare och fråga "har du lysande ventilhattar".

Fräcka handtag låter ju också som ett bra förslag. Måste jag åka dit och tjuvmäta styret eller är det one size fits all?

smasseman skrev:
:va Har ingen aning om vad du snackar om men det låter som något kul och viktigt. Får väl stövla in hos någon mc-handlare och fråga "har du lysande ventilhattar".

Fräcka handtag låter ju också som ett bra förslag. Måste jag åka dit och tjuvmäta styret eller är det one size fits all?

Du kan vara lugn, one size fits all. Det är tunnare i ena änden, gasrullen och lite tjockare i andra änden.

Fixa en dunk med färdigblandad bensin!, Mycke nöje för pengarna :tummenupp

FreddaAbborre skrev:
Du kan vara lugn, one size fits all. Det är tunnare i ena änden, gasrullen och lite tjockare i andra änden.

Har du något tips på vart i sthlm man kan köpa crossprylar?
Jag häckar mest på mcpoolen och dom har nästan bara för asfalt.

smasseman skrev:
Det här är en modell: http://www.jula.se/butik/default.asp?pf_id=SE-619090

Det är väl främst till bilar, men lite fjolligt å så skulle det ju va att ha det på hojjen också :yoparty :tungan

cRoC skrev:
Sitter i samma sörja .. Han har en ktm 250 4-t

Köp ngt av följande! Pris 140-180kr/st

Luftfiler
Värmeskydd
Pad till styret

Bifogat

• filter.jpg
    filter.jpg
    15.3 KB · Visningar: 244
  • pad2.JPG
    pad2.JPG
    65.3 KB · Visningar: 47
  • heatshield2.JPG
    heatshield2.JPG
    61.4 KB · Visningar: 43
smasseman skrev:
Har du något tips på vart i sthlm man kan köpa crossprylar?
Jag häckar mest på mcpoolen och dom har nästan bara för asfalt.

Beror lite på vilket märke han har men dirtbike har mycket. http://www.dirtbike.se/

BTW När vi var på gotland första helgen i november, så hittade vi ett slags aluminiumskydd som var till en kawa250 i fyndlådan. Polarn vart sugen eftersom han körde en sån då, men vi fattade inte vart på hojen det skulle sítta. Vi frågade en säljare i affärn, han visste inte heller vart det skulle sitta.. så vi fick låna aluminiumprylen och gick ut och kollade på hojen vart den kunde tänkas passa. Men vi kom inte fram till nånting, vi gick tillbaks till säljarn och sa det att tyvärr kan vi inte köpa den här grejen för den passar ingenstans på hojen!

Så jag tänkte att en sån kan du ju köpa i julklapp åt honom :hihi

GixxerJensa skrev:
Beror lite på vilket märke han har men dirtbike har mycket. http://www.dirtbike.se/

BTW När vi var på gotland första helgen i november, så hittade vi ett slags aluminiumskydd som var till en kawa250 i fyndlådan. Polarn vart sugen eftersom han körde en sån då, men vi fattade inte vart på hojen det skulle sítta. Vi frågade en säljare i affärn, han visste inte heller vart det skulle sitta.. så vi fick låna aluminiumprylen och gick ut och kollade på hojen vart den kunde tänkas passa. Men vi kom inte fram till nånting, vi gick tillbaks till säljarn och sa det att tyvärr kan vi inte köpa den här grejen för den passar ingenstans på hojen!

Så jag tänkte att en sån kan du ju köpa i julklapp åt honom :hihi

:rofl Vilken lysande ide, en sån skulle jag ju ha köpt. :tummenupp

Tack för alla tips.
Vinnaren blev: Lysand ventilhattar
Inhandlades på AVA-MC för ca 80kr/st (dvs dubbelt så dyrt på på jula :huvet )

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8