Tips på bra singleplayerspel.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag har tråkigt. Jag behöver tips på bra spel.

Gärna spel som det gamla goda Baldurs Gate/NWN fast.. Ja, nya.

Precis kört igenom Far Cry 2. Det var riktigt häftigt fast storyn sög ju iofs men vad gör det när man kan sätta savanner i brand och jämna djungler och hyddor med marken. :kulspruta

Gillar du Baldurs Gate, så lär du nog gilla Elder Scrolls: Morrowind. Riktigt bra tidsfördriv. Finns filer att ladda ner så spelet även får widescreen-support. Finns även tusentals moddar.

fallout 3
men of war
tanka hem lite NeoGeo roms + winkawaks och återupplev arkadspelen
Civilization IV
company of heroes
F.E.A.R. 2
overlord
silent hunter 4
Soldiers.Heroes.of.World.War.2
empire total war

Testa oblivion - morrowinds efterträdare. Sjukt bra. Morrowind är också bra fast lite gammalt i dagsläget.

Jag har precis börjat på gothic 3. Buggigare spel får man leta efter. Gillar stuket dock så det blir nog en genomkörare i alla fall. Fantasy/action/RPG typ.

Har du sjuk humor och gillar fps så testa postal 2. Det spelet är helt underbart. :)

Rome - Total war och dess expansioner är skönt tidsfördriv.
Nu har ju även Empire - Total War kommit men det var aningen för krävande för min burk i dagsläget. Hur som helst är det kalasbra strategispel som du lätt förlorar en helg i.

tyckte empire var lite för mkt... av det mesta, de gick segt när ja körde en runda med hela världen som motståndare.
tappade lite av intresset när mesta tiden gick åt till at vänta på vad alla andra länder pysslade med.
+ lite rutten intelligens hos fotsoldaterna, hoppa över samma staket förtielva gånger baraföratt det löper parallellt med färdriktningen, en fiende sprang ifrån ett kompani karoliner, men inte hästarna :_D

Go oldsk00l: Dra igång MAMEUI med triple buffering och fullskärm (då går spelen nästan lika flytande som på de ursprungliga maskinerna), och kör lite Metal Slug, Ghosts and Goblins, 1942, Shadow Dancer, Asteroids och de andra hundratals grymma spelen.

Annars är ScummVM och Monkey Island-spelen klart värda återbesök.

Dawn of war 2 har kommit för ett tag sen, det var också riktigt kul. Strategi/Rpg där också :tummenupp

Installerade Final Fantasy 7 häromdan efter jag hittade PC versionen på bukten... bästa någonsin

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg