Tips på bra restaurang i Stockholm?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jag, tjejen och ett gäng kompisar ska på Uggla, Rheborg, Ulvesson på cirkus ikväll. Tänkte käka något innan, men eftersom vi inte hittar särskillt bra i sthlm vore det bra med lite tips.

Är ute efter ett schysst ställe där man får en rejäl portion för 100-200:-, inga konstigheter som sushi, kina och sånt. Kött o pommes eller liknande fungerar skitbra.

Ska helst vara lätt att hitta till och bör ligga så att det inte är världens omväg om man kommer från E4 norr på väg till djurgården.

Nån som har nått förslag?

Såg inte fel ut, får ju bli den i vasastan isf. Fler som har nått förslag?

Skulle rekommendera "Halv grek plus turk" på Jungfrugatan 33.
Billigt och gott!
Om du kommer norr ifrån från E4 kör du mot Roslagstullrondellen och kör bara in på valhallavägen och fortsätter då söderut mot djurgården, och när du har passerat Stadion kan du börja kika efter en tvärgata; Jungfrugatan.
Borde vara enkelt att hitta.
Parkering finns, borde inte heller vara något problem.
Efter maten är det bara att fortsätta vidare söderut på valhallavägen mot djurgården och cirkus.
Lycka till! :tummenupp

http://www.halvgrekplusturk.se/

Last edited:
Skulle rekommendera "Halv grek plus turk" på Jungfrugatan 33.
Billigt och gott!
Om du kommer norr ifrån från E4 kör du mot Roslagstullrondellen och kör bara in på valhallavägen och fortsätter då söderut mot djurgården, och när du har passerat Stadion kan du börja kika efter en tvärgata; Jungfrugatan.
Borde vara enkelt att hitta.
Parkering finns, borde inte heller vara något problem.
Efter maten är det bara att fortsätta vidare söderut på valhallavägen mot djurgården och cirkus.
Lycka till! :tummenupp

http://www.halvgrekplusturk.se/

Men nu är vi ju här igen. :hihi
Killen vill ha kött o pommes för 100 - 200.
Inget av det är uppnåbart på det annars magnifika tipset, håller helt med om att det är en kanonrestaurang! :pannkyss

Men nu är vi ju här igen. :hihi
Killen vill ha kött o pommes för 100 - 200.

Fan va du e på mej! :hihi :hej
Kött och pommes...
Försöker bara ge killen lite mer kultur än så :tungan
"La Habana" på sveavägen (mitt emot donken/stadsbiblioteket) då!
Där finns flera rätter med rejäla köttbitar och friterd potatis. Huvudrätterna går på 150-200 kr.
Mysig kubansk krog. :tummenupp

http://www.lahabana.se/home.html

"Jimmys steakhouse" på birger jarlsgatan 41 har oxå orentliga stekar, hamburgare och sånt du önskar. Priset ligger mellan 145 kr (billigaste)
till 245 kr (dyraste) för en huvudrätt du garanterat kommer bli proppmätt på. Kör bara mot stureplan och följ sedan birger jarlsgatan norrut.

http://www.jimmys.se/JC/JC_start.htm

hoppas ni hittar nåt gott :tummenupp

Last edited:
Jag har bara hört gott om den restaurangen men när jag väl tog mig dit för drygt ett år sedan var det faktiskt bland det sämre jag varit på. :(
Kanske att den var bättre förr, jag vet inte. Den har ju bra rykte.

Jag har ätit där två gånger det senaste halvåret och dom gångerna har det varit bra. Får mycket mat och den smakar bra.

Vet inte om du hade otur eller om vi kanske har olika smak.

met mört pojkens hamburgeri ska vara förbannat bra, eller feta fruars frasiga fett, kan jag själv rekommendera.
Skulle dock undvika slamsugs krogen och geta kanal med anal.

Man tackar för tipsen, vi parkerade på Djurgården och promenerade upp till Karlavägen där vi käkade på The Londoner. Det va bra käk och revyn va rolig så det blev en trevlig lördag i hufvudstaden :)

"La Habana" på sveavägen (mitt emot donken/stadsbiblioteket) då!

Vi verkar ha tänkt samma tanke(även om det tog dig lite längre tid :hihi :tungan ) men jag bokade iaf La Habana det sista jag gjorde innan jag åkte från jobbet i fredags.

En mojito avnjöts medan vi granskade menyn. Maten var kalas, stället mysigt och med väldigt bra stämning i.o.m latinomusiken som strömmade upp från salsaklubben på undervåningen.

För min del blev det chili-lime marinerad tonfisk till förrätt. En klar höjdare och min sambo åt heta vitlöksfrästa scampi som även de satt som en fläskläpp. Efter en lång dag var vi båda rätt hungriga så vi valde båda lammracks till varmrätt. Lammracksen var så gott som perfekta och serverades med papajasås och någon form av inbakad ratatouille. :tummenupp Allting sköljdes ner med en prisvärd flaska rödtjut.

Summa summarum:
2 mojito
1 flaska rödtjut
1 chili-lime-marinerad tonfisk
1 heta vitlöksscampi
2 lamracks
Det hela stannade på en tusenlapp plus pant(1005kr). :tummenupp

La Habana får fyra tummar:
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Vi verkar ha tänkt samma tanke(även om det tog dig lite längre tid :hihi :tungan ) men jag bokade iaf La Habana det sista jag gjorde innan jag åkte från jobbet i fredags.

En mojito avnjöts medan vi granskade menyn. Maten var kalas, stället mysigt och med väldigt bra stämning i.o.m latinomusiken som strömmade upp från salsaklubben på undervåningen.

För min del blev det chili-lime marinerad tonfisk till förrätt. En klar höjdare och min sambo åt heta vitlöksfrästa scampi som även de satt som en fläskläpp. Efter en lång dag var vi båda rätt hungriga så vi valde båda lammracks till varmrätt. Lammracksen var så gott som perfekta och serverades med papajasås och någon form av inbakad ratatouille. :tummenupp Allting sköljdes ner med en prisvärd flaska rödtjut.

Summa summarum:
2 mojito
1 flaska rödtjut
1 chili-lime-marinerad tonfisk
1 heta vitlöksscampi
2 lamracks
Det hela stannade på en tusenlapp plus pant(1005kr). :tummenupp

La Habana får fyra tummar:
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Personalen, hur var de? Dumma i huvudet va? Salsatöntar?

Personalen, hur var de? Dumma i huvudet va? Salsatöntar?

Personalen var precis som jag vill ha dem. Endast i närheten när man ville beställa eller när man blev serverad. Servitören var snabbt framme när vi satt oss. Gav oss menyn och föreslog en mojito som vi slog till på. Mojiton var en av de bättre jag fått på lokal och den serverades kvickt. Efter en lagom stund kom han och tog vår beställning och därefter serverades för och därefter varmrätt i ett alldeles lagom tempo utan för långa väntetider.

Det man slås av på El Habana är att folk är jäkligt glada och dansar utan att vara packade som ägg. Salsatöntar med andra ord. en riktig karl dansar inte nykter.

Last edited:
Det man slås av på El Habana är att folk är jäkligt glada och dansar utan att vara packade som ägg. Salsatöntar med andra ord. en riktig karl dansar inte nykter.

Låter som en riktig skräckupplevelse med andra ord.
Om man gillar hindumusik kan man kolla in den här hemsidan, en riktig söder-hemsida. Obs, beräknas vara klar april 2004.
Hindukäk, går de å käka med klass i Sthlm, Annakhan är väl det enda då antar jag. Och där får man kall mat. :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT