Tips på bra ljud i hjälmen med I-pryl styrning

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Tips på sköna proppar med bra ljud, lurar eller andra lösningar önskas.

Kör med Sony inear pluggar nu, men de är smärtsamma efter en stund. Men lite kul att svara i telefon när man e ute och kör.

Tester eller egna erfarenheter tack!

Jag kör med Nocs200b och är riktigt nöjd, kostar inte mycket och med en buff över så får jag micen vid munnen och propparna kvar i öronen även när jag fått på mig hjälmen.

Hm, vet inte om jag förstod vad du ville ha tips på men jag använder mig av Interphone. Den har några år på nacken men fungerar utmärkt med min ajfån via blåtand. Lurarna är inga inear utan platta som man fäster enkelt i hjälmstoppningen så jag får inget skavsår. Ljudet går väl att diskutera men det låter ok om nån ringer.

Jag kör med Nocs200b och är riktigt nöjd, kostar inte mycket och med en buff över så får jag micen vid munnen och propparna kvar i öronen även när jag fått på mig hjälmen.

Kör samma lurar till min IPhone.
Funkar kanon dock är det svårt att få bra ljud om man svara i tele när man kör. Brusar satan från micken vid högre hastigeter...

Neckmike strupmikrofon med öronpluggar är det enda riktigt hyffsade som jag sett hitintills.
De finns med tillsats för iPhone.
Tyvärr är öronpluggarna inte i samma nivå som andra in-ear av toppklass.
Men de stoppar oljud riktigt bra. Dock blir man en aning öm i örat om man måste ha dem i en hel dag :död

Kör samma lurar till min IPhone.
Funkar kanon dock är det svårt att få bra ljud om man svara i tele när man kör. Brusar satan från micken vid högre hastigeter...

Under 100km/h tycker jag de funkar bra... över det bör man nog inte snacka i luren ändå. :gnissla

Neckmike strupmikrofon med öronpluggar är det enda riktigt hyffsade som jag sett hitintills.
De finns med tillsats för iPhone.
Tyvärr är öronpluggarna inte i samma nivå som andra in-ear av toppklass.
Men de stoppar oljud riktigt bra. Dock blir man en aning öm i örat om man måste ha dem i en hel dag :död

Tänk om man kunde få den med bara strupmicken och knapp sen med ett vanligt hörlursuttag så man kunde välja vilja lurar man själv vill ha... fatta toppen. :tummenupp

Last edited:
Det finns ett kontaktdon på mitten. Så med rätt kontakter, lödkolv och krympslang så ska det nog gå :tummenupp

Scala rider G4 funkar kanon med blåtand (både med GPS och telefon samtidigt). Dock så kanske den inte vinner snygghetspriset på sidan av hjälmen

Köpte Sennheiser MM30i. Funkar som öronpropp med halvkass mic. Men ljudet är sinnessjukt bra, vilken bas!!! Jag har provat Nocs också bättre mic men sämre ljud. Tack för tipsen!

Du ska välja "lurar" som passar dina öron bäst. Måste ha rånarluva för att skiten inte ska hoppa ur. Det tråkiga är att man sällan kan utnyttja öppet-köp och prova sig fram.

Det enda som fungerat för mig är att dra lite kirurgtejp på hörlurarna över öronen så de ligger kvar och nertryckta i öronen. Valet av hörlurar kvittar sedan. =)

Ska du svara i telefon så blir det lite mer problematiskt dock..:va

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...