Tips på bra hotel i Munchen och Hamburg ?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Någon som har erfarenhet av hotel i ovan städer ?

Skall dit på jobb inom ngr veckor.

Varför inte kolla efter ett trevligt B&B eller gasthaus så du får lite lokalkontakt och bra tips på vad som händer och sker?
Det är personligare än ett hotell. Men ska du vara ute och slarva är nog hotell att föredra...

Varför inte kolla efter ett trevligt B&B eller gasthaus så du får lite lokalkontakt och bra tips på vad som händer och sker?
Det är personligare än ett hotell. Men ska du vara ute och slarva är nog hotell att föredra...

hade nog gjort det om ja hade pröjsat men nu e det tysklandskontoret och då kan man bre på..

AMG merca som hyrbil..check

Nu behöver jag bara ett bra ställe att kvarta på..:tummenupp

Har du inga spärrar alls så checka in på Hotel Vier Jahreszeiten i München på Maximilianstrasse, det håller bra klass men jag vet inte vad priset är exakt.

Annars har du också Le Meridien och andra internationella kedjor som Marriott etc här.

Last edited:
Jag har bott endel på Europäischer Hof i Hamburg, mest för att det ligger mitt emot central station. Kostar typ 1300 för en natt.

Om du vill ha ett rum.som är lite större och är lätt att trivas i med eget kylskåp, diskho etc så tycker jag att Suite Novotel München Parkstadt Schwabing är ett bra alternativ.

Parkeringsgarage under hotellet, lätt att hitta till och ligger i ett lugnt område med bra kommunikationer in till centrum. Perfekt som familjehotell eller om man ska ligga ute och jobba flera nätter.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D