Tips på bra hojmärke/modell runt 40-55000kr

Vart någonstans i Marias inlägg står det att hon ville veta hurdan förare NI tror att hon är?
Jag trodde hon frågade efter bra och pålitliga hojs som är snäppet vassare än den CBR600 hon har idag.

Folk får väl fan skaffa vilken hoj de vill utan att övriga ska komma å gnälla, man växer med sin uppgift sägs det och om Maria tycker sin hojsing är för liten så tycker HON det och då köper HON den hoj HON passar på och gillar.
Vad alla besserwissers tycker om detta kan ni väl ta i en annan tråd som handlar om sådant, eller helt enkelt knipa.
Verkligen onödigt att hålla på å hacka på det viset flertalet gjort här :tummenner

Att välja ny hoj är inte lätt:)
Ni är bara avundsjuuuka :rolleyes:

EDIT:
Jag lägger min röst på Sukka 750. Vrid, pålitlighet och allsidighet. Inte för klumpig på Rörken inte för långsam för rakan.

Last edited:
Hoj val!!

Skulle nog rekomendera en gixx 750 från 00- jag har haft R1 ,fireblade zx9 och en 750-01 den gick jäkligt skönt faktum så körde jag om en del R1 or på Anderstorp så all 1000 går inte som folk påstår gixxern har insprutning från 00- det har inte R1 zx9 så åk å prova har själv varit i tyskland och köpt en gixx 750 -05 lite skrapad för 50000 den är riktigt grym.....

TinaTjejen skrev:
Vart någonstans i Marias inlägg står det att hon ville veta hurdan förare NI tror att hon är?
Jag trodde hon frågade efter bra och pålitliga hojs som är snäppet vassare än den CBR600 hon har idag.

Folk får väl fan skaffa vilken hoj de vill utan att övriga ska komma å gnälla, man växer med sin uppgift sägs det och om Maria tycker sin hojsing är för liten så tycker HON det och då köper HON den hoj HON passar på och gillar.
Vad alla besserwissers tycker om detta kan ni väl ta i en annan tråd som handlar om sådant, eller helt enkelt knipa.
Verkligen onödigt att hålla på å hacka på det viset flertalet gjort här :tummenner

Att välja ny hoj är inte lätt:)
Ni är bara avundsjuuuka :rolleyes:

:klappar :klappar :klappar

Rickard.E skrev:
Skulle nog rekomendera en gixx 750 från 00- jag har haft R1 ,fireblade zx9 och en 750-01 den gick jäkligt skönt faktum så körde jag om en del R1 or på Anderstorp så all 1000 går inte som folk påstår gixxern har insprutning från 00- det har inte R1 zx9 så åk å prova har själv varit i tyskland och köpt en gixx 750 -05 lite skrapad för 50000 den är riktigt grym.....
Om du inte sätter alla punkter på slutet, utan sprider ut dem på väl valda ställen i texten, så blir det lättare för oss andra att läsa vad du skrivit.

För att svara på Marias fråga så hade jag personligen satsat på GSX-R 750 -00. En sådan borde väl gå att få för runt 55000kr, eller? Trevlig och snygg hoj och definitivt mer pulver än den hon/du har nu.

Förresten, den där 929:an du hittade borde väl gå att pruta ner några tusenlappar, så kanske det inte blir så farligt ändå. Fast din budget kanske är pressad redan vid 55kkr?

Last edited:
Fred00 skrev:
För att svara på Marias fråga så hade jag personligen satsat på GSX-R 750 -00. En sådan borde väl gå att få för runt 55000kr, eller? Trevlig och snygg hoj och definitivt mer pulver än den hon/du har nu.

Förresten, den där 929:an du hittade borde väl gå att pruta ner några tusenlappar, så kanske det inte blir så farligt ändå. Fast din budget kanske är pressad redan vid 55kkr?

55´är absolut max, inte ett öre mer kan jag skrapa fram. För säsongen startar i vår och då ska man ju ha pengar till försäkring/bensin/däck och ja, ni vet ju själva...

Hittade en riktigt snygg 750, men han begär ett ruskigt överpris ju!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=27198

Maria1980 skrev:
55´är absolut max, inte ett öre mer kan jag skrapa fram. För säsongen startar i vår och då ska man ju ha pengar till försäkring/bensin/däck och ja, ni vet ju själva...

Jag har sagt det förr och säger det igen, Yamaha YZF-R1
Mer än så kan man inte få för pengarna, det matchar ditt skinnställ med en röd/vit dessutom.

Maria1980 skrev:

Du hittar en R1 av de tidigare modellerna för runt 40. Då har du över till mycket annat. Dessutom är den snygg, och modern och har nog tillräckligt med effekt.

Men 929 är väl ett vettigare val, mer kvalite. Kraften räcker ju också här, men betydligt tamare än R1:an.

Inget fel på den Sukkan, men den var fan dyr :gnissla

Bara lite nyfiken, vad får en tjej född -80 ge i försäkring för säg GSXR750, R1 etc? Jag som är kille född -80 mår illa av de premier jag får för dessa hojtyper trots småstad.

zilog skrev:
Bara lite nyfiken, vad får en tjej född -80 ge i försäkring för säg GSXR750, R1 etc? Jag som är kille född -80 mår illa av de premier jag får för dessa hojtyper trots småstad.

Tjejförsäkring hos LF= 10.008 kr helår/helförsäkring för R1-98, R6-99, Cbr929-00. Det var exakt på kronan samma premie. Jag har personalrabatt hos LF och den är INTE inräknad i ovan premie. Gsxr har jag inte kollat än.

zilog skrev:

Tänk på att det kan skilja flera tusen kr på olika årsmodeller. Tex så är R1-00 MYCKET dyrare, för mig.

Det bästa du kan göra är att ta en knippe regnr på olika hojar och årsmodeller, sen ringa till bolagen och fråga. Vad som är billigt för mig kan vara svindyrt för någon annan. Många faktorer spelar in när bolagen sätter premierna.

Maria1980 skrev:

Usch vilken ful färg.

(duckar för alla som har den, men den var gräslig)

2fast4hjo skrev:
En fördel med V-twin att man slipper "växla ihjäl sig". :)
Jag har aldrig förstått mig på folk som klagar på att man måste växla mycket. Det är ju inte som att man tänker "nu måste jag växla" vid varje växling, det sker ju utan att man tänker på det.
Att gå ner en växel inför en omkörning, är det jobbigt?

KalleNorton skrev:
Jag har aldrig förstått mig på folk som klagar på att man måste växla mycket. Det är ju inte som att man tänker "nu måste jag växla" vid varje växling, det sker ju utan att man tänker på det.

Jag vet inte, jag har aldrig kört hoj på riktigt. Jag har inget körkort ännu. Men min :tuttar sambo har det hehehehehehe :tuttar tuttartuttar osv har det hehehehehehehehehehehehe kör ifrån dom hahahehehehehehe sambo tuttar

spectre skrev:
Jag vet inte, jag har aldrig kört hoj på riktigt. Jag har inget körkort ännu. Men min :tuttar sambo har det hehehehehehe :tuttar tuttartuttar osv har det hehehehehehehehehehehehe kör ifrån dom hahahehehehehehe sambo tuttar

?

:tuttar fixerad?

bild

spectre skrev:
varför har du bytt bild??
fin kropp har du iallafall

KalleNorton skrev:
Slipper växla som i det är skitsamma vilken växel man har i. Det brölar lite, skakar lite men händer inte särskilt mycket!

spectre skrev:
:fakta :rofl :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...