Tips på bra hojmärke/modell runt 40-55000kr

2fast4hjo skrev:
Nu får jag väl fan för detta men jag håller faktiskt med dig..(men det gäller för många killar också)

jag förstår ditt dilemma att uttrycka dig tillräckligt korrekt för att inte få på nöten men du har HELT RÄTT, det gäller en massa killar oxå. De flesta behöver mer självinsikt och erfarenhet.
 
Tillägnat [PlastRaket] och dina medhållare

Det är väl ändå helt otroligt.

Om jag efter två säsonger med en 600-kubikare känner att jag vill byta upp mig till en roligare och lite vassare hoj, ska jag då behöva försvara varför jag vill det? Ska jag behöva ha en speciell anledning till att jag vill ha lite mer ax på låga varv tex? Om jag nu känner att jag vuxit ur min högvarvande 600, ska jag då inte få byta till en annan hoj? Det finns säkert många som inte nyttjar de krafter som finns i hojarna och vill ha det största/dyraste/häftigaste som finns på marknaden bara för ATT. Men det är väl ändå deras val. Om jag känner att hojen inte längre kan ge vad jag efterfrågar, då måste jag väl för sjutton få byta upp mig utan att någon ska påpeka att tjejer inte kan osv.. Jag blir så trött på sådana fasoner!
 
Maria1980 skrev:
Tillägnat [PlastRaket] och dina medhållare

Det är väl ändå helt otroligt.

Om jag efter två säsonger med en 600-kubikare känner att jag vill byta upp mig till en roligare och lite vassare hoj, ska jag då behöva försvara varför jag vill det? Ska jag behöva ha en speciell anledning till att jag vill ha lite mer ax på låga varv tex? Om jag nu känner att jag vuxit ur min högvarvande 600, ska jag då inte få byta till en annan hoj? Det finns säkert många som inte nyttjar de krafter som finns i hojarna och vill ha det största/dyraste/häftigaste som finns på marknaden bara för ATT. Men det är väl ändå deras val. Om jag känner att hojen inte längre kan ge vad jag efterfrågar, då måste jag väl för sjutton få byta upp mig utan att någon ska påpeka att tjejer inte kan osv.. Jag blir så trött på sådana fasoner!

De e bare å köpa en K5 eller YZFR1 så tystnar alla, det där med tjej ska ha 400 etc e bara trams.

Jag kör en typisk tjejhoj 600 och den varvar 15000 och det är kul

Oj 40-55000 då får det nog bli en 750 för dig GSXR eller Ducati 900 ss för söndagsturer :tummenupp
 
Last edited:
Maria1980 skrev:
Tillägnat [PlastRaket] och dina medhållare

Det är väl ändå helt otroligt.

Om jag efter två säsonger med en 600-kubikare känner att jag vill byta upp mig till en roligare och lite vassare hoj, ska jag då behöva försvara varför jag vill det? Ska jag behöva ha en speciell anledning till att jag vill ha lite mer ax på låga varv tex? Om jag nu känner att jag vuxit ur min högvarvande 600, ska jag då inte få byta till en annan hoj? Det finns säkert många som inte nyttjar de krafter som finns i hojarna och vill ha det största/dyraste/häftigaste som finns på marknaden bara för ATT. Men det är väl ändå deras val. Om jag känner att hojen inte längre kan ge vad jag efterfrågar, då måste jag väl för sjutton få byta upp mig utan att någon ska påpeka att tjejer inte kan osv.. Jag blir så trött på sådana fasoner!


bla bla bla bla bla...............tjöp en ellanstor twin om du vill ha kraft på låga varv. Jag kanske låter lite elak men jag tror det passar dig betydligt bättre än en 1000cc radfyra med 150hk+ Många verkar inte fatta vad det är för bestar men dom som haft en vet att de måste behandlas med stor respekt och att de knappt passar in för normal landsvägskörning (om man vill ha livet & körkortet i behåll. Jag tror helt enkelt inte att du kommer bli nöjd, men vad vet jag du kanske är en riktig fena och älskar att lägga 200mil på bana per år.........................
 
[PlastRaket] skrev:
bla bla bla bla bla...............tjöp en ellanstor twin om du vill ha kraft på låga varv. Jag kanske låter lite elak men jag tror det passar dig betydligt bättre än en 1000cc radfyra med 150hk+ Många verkar inte fatta vad det är för bestar men dom som haft en vet att de måste behandlas med stor respekt och att de knappt passar in för normal landsvägskörning (om man vill ha livet & körkortet i behåll. Jag tror helt enkelt inte att du kommer bli nöjd, men vad vet jag du kanske är en riktig fena och älskar att lägga 200mil på bana per år.........................

150 hästar är väl ganska lagom för att det ska bli roligt att köra. Skaffa nåt som inte har gräsklipparmotor får du se.
 
tycker synd att folk ska klampa på en så mycke... men jag tycker att du ska köpa en hoj som är i dina egna egenskaper... :)
prov åk dom hojar du kan tänka dig vilja ha, det är nog det bästa...
själv har man blivit sugen på en Sv 650 på något konstigt vänster... (är nog för att jag alltid tyckt att dom är snygga, lite iaf.)
men jag håller mig nog till min ombyggda nya hoj. :banana
 
[PlastRaket] skrev:
bla bla bla bla bla...............tjöp en ellanstor twin om du vill ha kraft på låga varv. Jag kanske låter lite elak men jag tror det passar dig betydligt bättre än en 1000cc radfyra med 150hk+ Många verkar inte fatta vad det är för bestar men dom som haft en vet att de måste behandlas med stor respekt och att de knappt passar in för normal landsvägskörning (om man vill ha livet & körkortet i behåll. Jag tror helt enkelt inte att du kommer bli nöjd, men vad vet jag du kanske är en riktig fena och älskar att lägga 200mil på bana per år.........................

visst skall man ha respect för alla hojjar,men en liter hojj betydligt roligare att köra utan att växla ihjäl sig,men för att det 150hk+ så behöver man ju inte utnyttja det hela tiden på allmän väg,att man kan ruska till på gasen vid omkörningar istället för att peta ner 2-3 växlar tycker nog dom flesta är gott i bland när man solåker
 
[PlastRaket] skrev:
bla bla bla ...............

Du kan ju inte ha läst vad jag skrivit överhuvudtaget. Jag efterfrågar inte det största utan något som är strået värre än det jag har idag, för Cbr600F har jag vuxit ur. Kanske räcker det med att jag köper en 600rr för att få det jag söker. Jag frågar andra som testat att köra flera hojmodeller, för det är ju dem som kan svara på skillnaden, dem kan rekommendera. Visst kan jag provköra andras hojar, men det är svårt att bilda sig en bra uppfattning på en kort sträcka och dessutom på en "lånad" hoj. Jag vill då inte pressa järnet på andras maskiner. Med lite rekommendationer är det lättare för mig att hitta det jag vill ha.

Ditt påhopp var bara fruktansvärt onödigt för det finns tjejer som är grymt duktiga på att köra hoj. Du förutsätter att jag inte kan för att jag är tjej och det är bara elakt enligt min meninge. Jag påstår inte att jag är grym på att köra hoj, men jag tycker att det är himla kul och jag vill lära mig mer.
 
Maria1980 skrev:
Du kan ju inte ha läst vad jag skrivit överhuvudtaget. Jag efterfrågar inte det största utan något som är strået värre än det jag har idag, för Cbr600F har jag vuxit ur. Kanske räcker det med att jag köper en 600rr för att få det jag söker. Jag frågar andra som testat att köra flera hojmodeller, för det är ju dem som kan svara på skillnaden, dem kan rekommendera. Visst kan jag provköra andras hojar, men det är svårt att bilda sig en bra uppfattning på en kort sträcka och dessutom på en "lånad" hoj. Jag vill då inte pressa järnet på andras maskiner. Med lite rekommendationer är det lättare för mig att hitta det jag vill ha.

Ditt påhopp var bara fruktansvärt onödigt för det finns tjejer som är grymt duktiga på att köra hoj. Du förutsätter att jag inte kan för att jag är tjej och det är bara elakt enligt min meninge. Jag påstår inte att jag är grym på att köra hoj, men jag tycker att det är himla kul och jag vill lära mig mer.


Fortsätt med samma inställning så kommer du komma långt! kanske bli en av världens duktigaste... :tummenupp :klappar :klappar :klappar
 
Maria1980 skrev:
Du kan ju inte ha läst vad jag skrivit överhuvudtaget. Jag efterfrågar inte det största utan något som är strået värre än det jag har idag, för Cbr600F har jag vuxit ur. Kanske räcker det med att jag köper en 600rr för att få det jag söker. Jag frågar andra som testat att köra flera hojmodeller, för det är ju dem som kan svara på skillnaden, dem kan rekommendera. Visst kan jag provköra andras hojar, men det är svårt att bilda sig en bra uppfattning på en kort sträcka och dessutom på en "lånad" hoj. Jag vill då inte pressa järnet på andras maskiner. Med lite rekommendationer är det lättare för mig att hitta det jag vill ha.

Ditt påhopp var bara fruktansvärt onödigt för det finns tjejer som är grymt duktiga på att köra hoj. Du förutsätter att jag inte kan för att jag är tjej och det är bara elakt enligt min meninge. Jag påstår inte att jag är grym på att köra hoj, men jag tycker att det är himla kul och jag vill lära mig mer.



meeeennn, du skriver ju som du har förstånd till :tummenupp jag säger ju att du ska prova en twin istället sv 650 eller 1000cc, 600rr vad tror du att du kommer att känna för skillnad mot den du har, inte stor iaf. Jag tror att jag vet vad du är ute efter och det är pulver som du inte behöver tokvarva för att få och då ska du prova en twin. Bli inte så sur för att jag ironiserar över din ANDRA tråd i detta delikata ämne. :pannkyss
 
[PlastRaket] skrev:
meeeennn, du skriver ju som du har förstånd till :tummenupp jag säger ju att du ska prova en twin istället sv 650 eller 1000cc, 600rr vad tror du att du kommer att känna för skillnad mot den du har, inte stor iaf. Jag tror att jag vet vad du är ute efter och det är pulver som du inte behöver tokvarva för att få och då ska du prova en twin. Bli inte så sur för att jag ironiserar över din ANDRA tråd i detta delikata ämne. :pannkyss


Jag upplever det inte som ironiskt när du skriver "va ska du med en vassare hoj till??? du utnyttjar bergis inte en bråkdel av den du redan har hahahaha........TJEJER!"

Det är nedvärderande, inte ironiskt.
 
[PlastRaket] skrev:
meeeennn, du skriver ju som du har förstånd till :tummenupp jag säger ju att du ska prova en twin istället sv 650 eller 1000cc, 600rr vad tror du att du kommer att känna för skillnad mot den du har, inte stor iaf. Jag tror att jag vet vad du är ute efter och det är pulver som du inte behöver tokvarva för att få och då ska du prova en twin. Bli inte så sur för att jag ironiserar över din ANDRA tråd i detta delikata ämne. :pannkyss
Nä för fan, en SV 650 går precis lika bra som en 1000cc sporthoj. :rolleyes:
 
!!!!!!

Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.
det finns bara en!!!!!!! FIREBLADE!!! jag är inne på min andra nu å dom e
ASBÄST :yoparty
 
prova en blade 900 bra mycket bättre vrid en en 600 väldigt lätthanterlig och skön hojj, bra priser på dom, du får en fin för runt 40-45k. Min tjej gillar den och tycker hon sitter bättre på den än sin egen Kawa 600, hon är dock lite längre än dej men inte så mycket.
 
mojjsan skrev:
snyggare hoj !!! jämföra r1/r6 med gixxer är som att jämföra ferrari med lada

alltså *vissa* gillar lada´n :)


men visst gixxer 1000 -03 är fin, men för man den för ca 55000:- ?



hahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Är du hög eller?
 
Vad less man blir ibland.

Jag har svarat i tråden förut och kan medge att jag inte svarade på exakt det sätt som frågeställaren ville, men en del svar är ju ännu värre mitt.
Detta är ju inte ända tråden som blir halvt/helt förstörd. SÅ det är ju inte specifikt för just här i denna tråd
Jag har följt tråden eftersom jag själv är intresserad på vilka förslag som skulle komma upp.

Har kommit fram till att minst 750 är det som gäller för en som kört 600 innan om man vill känna skillnaden i ax osv. (Räcker inte att byta 600:an mot en annan 600 oavsett hur ny eller hur många R den har i beteckningen)
 
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.

Bra där Fröken! :tummenupp Stå på dig mot moppefuckona som tycks invadera Sporthoj likt de svärmande gräshopporna i bibeln med sina mogna inlägg...

Jag kan rekommendera i princip alla japanska sporthojar i -600, -750, -1000cc klasserna från -01 och framåt, alla börjar bli lätta, vassa och snygga där. Vad man sen skall ha beror väl på vad slags körning man kommer syssla med, mm. Ta och testa så många olika du har möjlighet till hos polare, handlare osv.
När du sedan har hittat den rätta så kolla igenom annonserna och slå till när det känns rätt, en bekant sålde sin gixxer 1000 -03 för 50´ så klipp går att göra.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top