Tips på bra hoj för max 30000:-

*Thunder*

Ralle
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
GSX-R 1000 -01
Som sagt, har kört R1 innan men är ute efter att åka med något billigare till våren, vad rekomenderar ni för hoj? Vill ha sporigt chassie och så mycket effekt man kan för pengarna. 600cc är ej intressant.

Prisvärda 750 eller 900, gärna med lite motorspec och liknande.

Känns som att en gixxer 750 -96 och framåt är det enda rätta om man vill ha lågt inköpspris och bra prestanda/väghållning:tummenupp .

p.s glömde ju firebladen d.s

Last edited:
Gixxer750, 98 och framåt så får du med insprut och går så här års att hitta för ungefär 30 papp.

En lätt repad R1a 98 ligger väl också däromkring. Eller varför inte en gammal Fireblade, dock har folk en tendens till att begära överpriser för dessa men 30 papp ska det väl gå att hitta en 96a i alla fall.

Jag lyckades hitta en hel fräsch ZX9r -95 för endast 20 000. det var för mig det billigaste jag kom över som ändå är en ok hoj med ok utseende, ett riktigt kap jag skickar med en bild..

Bifogat

• 021508152717.jpg
    021508152717.jpg
    133.7 KB · Visningar: 152
Kawa är en av dom billigare hojar att försäkra..
Undersökte det då jag skulle köpa ny beg. hoj förra året och jag tvekade mellan zx9/GSXR 750 och cbr 900..
Det blev alla fall en cbr 929, lite mer pengar och lite dyrare försäkring men så mycket mer hoj även.
Kawa är toppen sittställning på, lite högre och avlastande, 750 är banhoj, cbr ligger mellan dessa, dvs både bana och längre resor. Detta är min åsikt, jag är 185cm..

Tja.
Tror polaren har din gamla hoj om de är den på bilden.

Har en cbr900RR -99 för 30k :-

Kawa är en av dom billigare hojar att försäkra..
Undersökte det då jag skulle köpa ny beg. hoj förra året och jag tvekade mellan zx9/GSXR 750 och cbr 900..
Det blev alla fall en cbr 929, lite mer pengar och lite dyrare försäkring men så mycket mer hoj även.
Kawa är toppen sittställning på, lite högre och avlastande, 750 är banhoj, cbr ligger mellan dessa, dvs både bana och längre resor. Detta är min åsikt, jag är 185cm..

Håller med helt om att Kawan e lite rymliggare i körställningen. Passar mig med mina 185cm. Har en 98, stor skillnad mot tidigare årsmodeller.
Den drar grymt bra upp till 160-180 ungefär. Körde lite över 100 mil på bana förra året, fungerar skit bra för det med.
Var även ner till Assen med den o det fungerar att sträckköra 60-70 mil om dagen också.
Största nackdelen jämfört med lite nyare hojjar e väl att den väger ca 220kg, rätt tugnt jämfört med dagens 170kg.
Största fördelen e ju att försäkringen blir ju sååååå mycket billigare. Det verkar gå nån magisk gräns när man kommer till 2000-talet...

Håller med helt om att Kawan e lite rymliggare i körställningen. Passar mig med mina 185cm. Har en 98, stor skillnad mot tidigare årsmodeller.
Den drar grymt bra upp till 160-180 ungefär. Körde lite över 100 mil på bana förra året, fungerar skit bra för det med.
Var även ner till Assen med den o det fungerar att sträckköra 60-70 mil om dagen också.
Största nackdelen jämfört med lite nyare hojjar e väl att den väger ca 220kg, rätt tugnt jämfört med dagens 170kg.
Största fördelen e ju att försäkringen blir ju sååååå mycket billigare. Det verkar gå nån magisk gräns när man kommer till 2000-talet...

-98 blev ZX9R en helt ny hoj. droppade typ 30kg och fick mer pulver (143hk va?)
Har själv haft en -00.

Back to topic... Min första tanke var en äldre Fireblade :)

Stämmer utmärkt, som sagt en helt ny hoj.
Mitt råd...köp en hoj för runt 40 000 istället, mer hoj för pengarna.:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar