Tips på bra badställe i Stockholm?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Nej nu jävlar är det för varmt...

Någon som har vassa tips på grymma badställen i Stockholmstrakten?
Gärna där man kan parkera hojen på synligt avstånd, en glasskiosk & en trampolin... :tummenupp

HönaPower skrev:
2244223 Nej nu jävlar är det för varmt...

Någon som har vassa tips på grymma badställen i Stockholmstrakten?
Gärna där man kan parkera hojen på synligt avstånd, en glasskiosk & en trampolin... :tummenupp

Ah bra! Tänkte precis skapa den här tråden och fick lite deja vu när jag såg den. :tungan :tummenupp
Hörde nått om någon sjö på tyresö som brukar bli varm fort... Någon som vet nått om de? :confused:

Finns en ganska populär badpöl vid polackstorp, strax innan avfarten mot bogesund om man åker mot Vaxholm. Det borde vara runt 21-23grader i vattnet där.

Fågelöudde på Lidingö är vansinnigt trevligt, men saknar både synlig hojparkering och trampolin.
Man kan nog ta med sig hojen en bit in så man ser den i och för sig, om du känner för att bygga trampolin själv är en annan femma.

Markus skrev:
2244252 Fågelöudde på Lidingö är vansinnigt trevligt, men saknar både synlig hojparkering och trampolin.
Man kan nog ta med sig hojen en bit in så man ser den i och för sig, om du känner för att bygga trampolin själv är en annan femma.

Mellan bagis och kärrtorp finns en lite sjö som säkert är tokvarm redan. Ingen trampolin dock...

Vid Kananbadet i råcksta kan du parka hojen så du kan ha koll på den. Där finns hopptorn och en trevlig kiosk. Det är blandat mellan långgrunt och bråddjup.

/Cairn

Hellasgården. Alltid varmt i vattnet där.
Björnö (Längst ut på Ingarö). Fin hoj-väg dit ut också sista biten.
Fredhäll (man kan köpa öl på Solstugan)
Långholmen har flera olika badplatser.
Stadshuset är klockers. Där kan du köra hojen ända fram :)

Sickla strand, mest kids tror jag iofs.

Inget bra ställe om du ska showa :D

Lånar tråden och frågar om mer undanskymda/mysiga badplatser där man kan va med tjejjen någorlunda ostört.

-PLM- skrev:
2245049 Lånar tråden och frågar om mer undanskymda/mysiga badplatser där man kan va med tjejjen någorlunda ostört.

Ni ska inte "bada" va? :rofl

Förresten! STADSHUSET??

Kan man / får man bada där?
Verkar ju helgalet!, antingen blir man strimlad av en ångbåt eller får en kallsup diesel.... :3freak

HönaPower skrev:
2245068 Ni ska inte "bada" va? :rofl

Förresten! STADSHUSET??

Kan man / får man bada där?
Verkar ju helgalet!, antingen blir man strimlad av en ångbåt eller får en kallsup diesel.... :3freak

Nja.. inte bara obsceniteter som är tänkta :) Får gärna vara klippor som tex Fredhäll där man mutar in sin egen del av berget.
Brukar ofta vara badare vid stadshuset, också funderat på hur hälsosamt det är med alla linjebåtar som står på tomgång för jämnan.

Saltsjöbadens havsbad är klockrent. Härligt hopptorn på herrarnas 3m, 5m, 8m och sen 12m :3freak Skönt läge och ganska lugnt tycker jag.

Finns väl någta pedogubbar och andra "metrosexuella" killarockså.. så..gillar man att spana killar så är nog chansen på Score hög... :pannkyss

Sen finns ju damernas nudistbad också... :tuttar

dsundelin skrev:
2244237 Ah bra! Tänkte precis skapa den här tråden och fick lite deja vu när jag såg den. :tungan :tummenupp
Hörde nått om någon sjö på tyresö som brukar bli varm fort... Någon som vet nått om de? :confused:

Borde kunna vara Albysjön. Trevligt bad, men ingen parkering inom synhåll, hopptorn finns och kiosk en bit ifrån. Jag har ca 15 minuters promenad dit. :tummenupp

Markus skrev:
2244252 Fågelöudde på Lidingö är vansinnigt trevligt, men saknar både synlig hojparkering och trampolin.

Som du säger så kan man ta med sig hojen till synligt ställe. Är det inte trampolin från 3 meter där? Hade för mig det. Sen finns det 5 meter också men det är iaf en vanlig cementklump :)

Wesslan skrev:
2245149 Som du säger så kan man ta med sig hojen till synligt ställe. Är det inte trampolin från 3 meter där? Hade för mig det. Sen finns det 5 meter också men det är iaf en vanlig cementklump :)

Funtar på att dra och kolla nu, dör av värmen här.
Återkommer med rapport.
:hej

Rapport:
Ingen trampolin
Två hopptorn, 3 och 5 meter
Kallt som fan, typ 2-3 grader
Mycket stenig botten, alternativt slemmig - beroende på istigsplats
Bra däckskriksväg dit

Trådskaparen vill gärna slå ett slag för redan nämda Björkvik på Värmdö, härliga klippor att hoppa från i värsta Pripps Blå stuk, sandig & fin botten, dock får man vänta nån månad innan man kan bada utan att få Chees Doodles syndromet...

Gonatt!

Lord Adrian skrev:
2245146 Borde kunna vara Albysjön. Trevligt bad, men ingen parkering inom synhåll, hopptorn finns och kiosk en bit ifrån. Jag har ca 15 minuters promenad dit. :tummenupp

Nää, Barnsjön såklart. Den pölen blir varm direkt.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back