mkii
Sporthojsnörd
Inte en 600 F utan 600 F-Sport som den heter med delad sadel! Kolla mitt garage annars.. 600f ser ut som en Cbr från 85... 2003 kom cbr 600RR och då fanns inte 600FS längre.
Men han har ju inte råd med en NY SVINDYR HOJ?! Kan han inte köpa en som han tycker är kul att köra och lära sig köra. Sen när han har sparat ihop kan han köpa vad han vill? Så hade iaf ja gjort och har gjort.. Jag tycker fortfarande att det är idiotiskt att sätta sig på en 150hk 750 eller 1000. Ge han några mil i sadeln på Cbr 600 så drar ni en bandag, kör han inte ifrån dig då skall han sluta köra hoj. (Jag själv hade varit snabbare med den än min 1000 på bana). CBR600 innan 2002 är ju kända för att vara lättkörda!
hur många mil skall ja ge han?

skämt o sido, problemet är väl att han får en gsxr 600 eller cbr 600rr från 2004 (de årsmod han vill ha som "tidigast") för samma peng som en F-sport och ja. då kanske man borde fundera på något sådant?
Jag har läst någonstans att gsxr 600 2004-2005 var en av de "klenare" versionerna av gsxr 600, tror motorcyclenews bänkade den på mindre än 100hk på bakhjulet, vet inte om de kan vara något? eller en honda cbr 600rr från ca 2004, eller en kawa 636. aja han e sugen på sådant iaf. Just nu är han förövrigt ute en sväng på min suzuki, låter han ha den några dagar nu så han kan känna på om det är något sådant han vill ha, eller mer eller mindre ha något o jämföra med när han provkör någon hoj han vill köpa. en gixxer är helt andra saker än hans förra 650