Tips på bra 600a/750 mellan 2004-2008 (endast sporthojar)

Inte en 600 F utan 600 F-Sport som den heter med delad sadel! Kolla mitt garage annars.. 600f ser ut som en Cbr från 85... 2003 kom cbr 600RR och då fanns inte 600FS längre.

Men han har ju inte råd med en NY SVINDYR HOJ?! Kan han inte köpa en som han tycker är kul att köra och lära sig köra. Sen när han har sparat ihop kan han köpa vad han vill? Så hade iaf ja gjort och har gjort.. Jag tycker fortfarande att det är idiotiskt att sätta sig på en 150hk 750 eller 1000. Ge han några mil i sadeln på Cbr 600 så drar ni en bandag, kör han inte ifrån dig då skall han sluta köra hoj. (Jag själv hade varit snabbare med den än min 1000 på bana). CBR600 innan 2002 är ju kända för att vara lättkörda!

hur många mil skall ja ge han? :P jag har 4k i kroppen på hoj just nu
skämt o sido, problemet är väl att han får en gsxr 600 eller cbr 600rr från 2004 (de årsmod han vill ha som "tidigast") för samma peng som en F-sport och ja. då kanske man borde fundera på något sådant?

Jag har läst någonstans att gsxr 600 2004-2005 var en av de "klenare" versionerna av gsxr 600, tror motorcyclenews bänkade den på mindre än 100hk på bakhjulet, vet inte om de kan vara något? eller en honda cbr 600rr från ca 2004, eller en kawa 636. aja han e sugen på sådant iaf. Just nu är han förövrigt ute en sväng på min suzuki, låter han ha den några dagar nu så han kan känna på om det är något sådant han vill ha, eller mer eller mindre ha något o jämföra med när han provkör någon hoj han vill köpa. en gixxer är helt andra saker än hans förra 650
 
hur många mil skall ja ge han? :P jag har 4k i kroppen på hoj just nu
skämt o sido, problemet är väl att han får en gsxr 600 eller cbr 600rr från 2004 (de årsmod han vill ha som "tidigast") för samma peng som en F-sport och ja. då kanske man borde fundera på något sådant?

Jag har läst någonstans att gsxr 600 2004-2005 var en av de "klenare" versionerna av gsxr 600, tror motorcyclenews bänkade den på mindre än 100hk på bakhjulet, vet inte om de kan vara något? eller en honda cbr 600rr från ca 2004, eller en kawa 636. aja han e sugen på sådant iaf. Just nu är han förövrigt ute en sväng på min suzuki, låter han ha den några dagar nu så han kan känna på om det är något sådant han vill ha, eller mer eller mindre ha något o jämföra med när han provkör någon hoj han vill köpa. en gixxer är helt andra saker än hans förra 650

Antal mil i kroppen spelar väl egentligen ingen roll om hojen kör med dig? Bättre att lära sig köra hojen? Den poängen, blir svårare med fler CC. Ibland får man ju helt enkelt lära sig på egna misstag när han kanske inte vill lyssna? Tycker att det finns massa bra alt här i tråden. Sen kanske han är den typen av person som faktiskt innser/överlevnadsinstinkt och klarar en 1000? Jag hade det inte iaf och är glad att ja började med en FÖRLÅTANDE hoj som CBR600 är att gasa med, det räddade mig många gånger:)
 
Antal mil i kroppen spelar väl egentligen ingen roll om hojen kör med dig? Bättre att lära sig köra hojen? Den poängen, blir svårare med fler CC. Ibland får man ju helt enkelt lära sig på egna misstag när han kanske inte vill lyssna? Tycker att det finns massa bra alt här i tråden. Sen kanske han är den typen av person som faktiskt innser/överlevnadsinstinkt och klarar en 1000? Jag hade det inte iaf och är glad att ja började med en FÖRLÅTANDE hoj som CBR600 är att gasa med, det räddade mig många gånger:)

är oxå glad att jag började i 600a träsket =)
 
Men den var ju för gammal?.
Nej, den tillverkades fram till 2006, fast då utan den delade sadeln. I övrigt är den sig väldigt lik. http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR600F#CBR600F4i

600f ser ut som en Cbr från 85... 2003 kom cbr 600RR och då fanns inte 600FS längre.
Tycker du? Jag får säga att den är väldigt lik, bortsett att det ser mindre supersport ut med sadeln. Däremot ska den stora sadeln vara mycket bättre.

Här är en bild på en 2005a
http://i.imgur.com/iVMFa7I.png
 
Last edited:
Nej, den tillverkades fram till 2006, fast då utan den delade sadeln. I övrigt är den sig väldigt lik. http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR600F#CBR600F4i

Tycker du? Jag får säga att den är väldigt lik, bortsett att det ser mindre supersport ut med sadeln. Däremot ska den stora sadeln vara mycket bättre.

Här är en bild på en 2005a
http://i.imgur.com/iVMFa7I.png

Jag vet hur en CBR600F ser ut, som en tidigare modell av CBR F=de gamla CBRERNA. Okej att f producerades längre men inte SPORT MODELLEN. Den tog RR över.. Jag har också haft en F-SPORT.. Visuellt sett ser F-Söorten mycket mer RR ut och är till och med riktigt snygg. Speciellt den vita. En vanlig F skulle jag inte köpa personligen.
 
Din polare borde släppa lite på fixeringen av årsmodell, som sniglom och zinik säger så skulle en cbr f-sport från 01-02 (som ändå är samma hoj som cbr600f 04-06, bara annat bakparti och några smådetaljer som skiljer mellan dom) vara en ruggigt bra första sporthoj för din polare:tummenupp
 
Din polare borde släppa lite på fixeringen av årsmodell, som sniglom och zinik säger så skulle en cbr f-sport från 01-02 (som ändå är samma hoj som cbr600f 04-06, bara annat bakparti och några smådetaljer som skiljer mellan dom) vara en ruggigt bra första sporthoj för din polare:tummenupp

det blir hans andra sporthoj =) han körde en hyosung GT650R 2012a som första hoj, A2, sålde den strypt
någon annan här kommenterade att han inte kan köra så bra när de svänger, det är sant.
jag försökte få honom o köpa en cbr 600F (även kollade på VFR 800 vtec) men han vill verkligen ha supersport hoj, vilket är lite synd tycker jag. finns många fina cbr 600f 04-06 här i polen för bra prislapp, något han gnällde om på sin hyosung gt650r var att den var så framåtlutad, aggressiv och tidvis smärtsam för honom, han sitter som sagt väldigt bra på min GSX-R K8.

Anledningen till att han sålde var att han ville ha en riktig sporthoj, personligen hade jag velat att han körde en touring-sport första året med skön sittställning och mer förlåtande när hornen växer ut och kurvorna blir snäva (dvs då gashandtaget inte riktigt hanteras som de borde…).
 
det blir hans andra sporthoj =) han körde en hyosung GT650R 2012a som första hoj, A2, sålde den strypt
någon annan här kommenterade att han inte kan köra så bra när de svänger, det är sant.
jag försökte få honom o köpa en cbr 600F (även kollade på VFR 800 vtec) men han vill verkligen ha supersport hoj, vilket är lite synd tycker jag. finns många fina cbr 600f 04-06 här i polen för bra prislapp, något han gnällde om på sin hyosung gt650r var att den var så framåtlutad, aggressiv och tidvis smärtsam för honom, han sitter som sagt väldigt bra på min GSX-R K8.

Anledningen till att han sålde var att han ville ha en riktig sporthoj, personligen hade jag velat att han körde en touring-sport första året med skön sittställning och mer förlåtande när hornen växer ut och kurvorna blir snäva (dvs då gashandtaget inte riktigt hanteras som de borde…).
Dom är bra vare sig det är sporthoj nummer 1 eller 10 :tummenupp
Han kan köpa en cbr600f 04-06 och byta bakdel (bakram, sadlar och plast typ) för att få till supersport utseendet, annars är hojen likadan som cbr600f med delade sadlar från 01-02 :)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top