Tips på bostad i motalatrakten

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Hej hej..

Det är så att jag troligtvis kommer att börja plugga i motala i slutet av sommarn.
Enligt dom på skolan jag ska gå på så har dom inga studentlägenheter och dom som går där nu bor i nå rum hemma hos folk.
Det ser inte jag som ett alternativ för jag vill klara mig själv och så..

Så jag tänkte höra med er om ni har nå tips på nå billiga lägenheter(1:a räcker) i motala.

Har också sett att det finns studentbostäder i Linköping och det värkar som att det inte är allt för långt ifrån motala så pendla kan man ju. Går det bra med buss förbindelser mellan motala och linköping?

Tacksam för svar.

/jens

Det ska inte vara allt för svårt att få tag på en billig etta i Motala. Ska du plugga där tycker jag absolut att du ska bo där också, oftast lägre hyra än i Linköping och du slipper pendla. Klart att studentlivet inte är detsamma men vill man ut och festa och träffa folk kan man ju faktiskt åka till Linköping. :)

Vad ska du plugga förresten?

Lägg till mig så kan jag berätta mera om kommunikationer mellan Linköping och Motala :)

Pendlar mellan Linköping och Borensberg (ligger på vägen till motala) flera ggr i veckan.

Kerplunk skrev:
2097471 Det ska inte vara allt för svårt att få tag på en billig etta i Motala. Ska du plugga där tycker jag absolut att du ska bo där också, oftast lägre hyra än i Linköping och du slipper pendla. Klart att studentlivet inte är detsamma men vill man ut och festa och träffa folk kan man ju faktiskt åka till Linköping. :)

Vad ska du plugga förresten?

Låter bra :)
Vet någong nån hemsida där man kan hitta lägenheter i Motala?
Ska plugga till mc mekaniker ett år :tummenupp

.luzt skrev:
2097646 Lägg till mig så kan jag berätta mera om kommunikationer mellan Linköping och Motala :)

Pendlar mellan Linköping och Borensberg (ligger på vägen till motala) flera ggr i veckan.

Yes gör det.. :tummenupp

Yes på carlsund är det..
Har varit in å tittat på den där sidan å hittat några lägenheter som kan vara intressanta:)
Hoppas på allt nu att jag ska komma in.. skulle va så skönt å få gå det här å komma iväg under ett år :tungan

jens__E skrev:
2098620 Yes på carlsund är det..
Har varit in å tittat på den där sidan å hittat några lägenheter som kan vara intressanta:)
Hoppas på allt nu att jag ska komma in.. skulle va så skönt å få gå det här å komma iväg under ett år :tungan

Jo visst kan vara skönt att få komma hemifrån ett tag, stack själv iväg i knappt ett år, sen fick jag hemlängtan och flyttade hem igen. :hihi Var iaf en jättenyttig erfarenhet att klara sig på egen hand. Ett år är ju lite lagom. :)

Jahapp.. nu har man kommit in :) så jag tänkte höra om det finns några områden i motala som är bättre än andra?
Har kollat på lite olika alternativ och har kommit fram till att platen har bäst med lägenheter.
Fick även lite nummer till folk som hyr ut rum hemma och så men i ett sånt vägrar jag att bo :tungan
Nån avdom här känns lockande, Men hur är områdena runt i kring? :va
http://www.platen.se/bobutiken/lgh.asp?nummer=14230640
http://www.platen.se/bobutiken/lgh.asp?nummer=17320083

Jag har kollat lite på karor på eniro och dom verkar ju vara ganska centralt iaf.

Tips på andra ställen man kan kika på lägenheter?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg