Tips på billig hjälm

Gjut egen i glasfiber! tejp på huvve, sedan har du en komppis och klätar in dig i polyester!:tummenupp Eller gör det själv om du är hardcore:)

Jag tänkte köpa en cartheme (biltema) hjälm i helgen. 599kr för en hjälm kan man inte klaga på. Ser den tråkig ut så bege dig till OKQ8 och köp en valfri burk med färg och piffa upp. Tänkte jag göra iaf.

/R

Jag tänkte köpa en cartheme (biltema) hjälm i helgen. 599kr för en hjälm kan man inte klaga på. Ser den tråkig ut så bege dig till OKQ8 och köp en valfri burk med färg och piffa upp. Tänkte jag göra iaf.

/R

ska man vara petig så får man väl inte lacka och hjälmar hur som helst... Finns väl risk att det blir någon reaktion som löser upp / försämrar plasten eller vad fan dom där hjälmarna är gjorda av... Har för mig det från teoriprovet...

ska man vara petig så får man väl inte lacka och hjälmar hur som helst... Finns väl risk att det blir någon reaktion som löser upp / försämrar plasten eller vad fan dom där hjälmarna är gjorda av... Har för mig det från teoriprovet...

Iof det stämmer nog. Bra tips för provet tack! :)
Men är den gjord i glasfiber så borde det vara safe då mycket som lackas är i just glasfiber. Får kolla upp det.

/R

Iof det stämmer nog. Bra tips för provet tack! :)
Men är den gjord i glasfiber så borde det vara safe då mycket som lackas är i just glasfiber. Får kolla upp det.

/R

tror det kvittar vad den är gjord av... den regeln gäller nog för alla hjälmar, tillverkaren garanterar inte att hjälmen är säker om du lackar...

Lazers Be-bop måste ju vara som gjuten på den där motorcy...., grejen:D
43876Bl.jpg

Vet inget pris men har för mig att sunbike sålde dom för runt 400 på bikedagarna.

transformers-optimus-prime-voice-changer-helmet.jpg

du vet att du vill ha en sån här. Närmaste toysRus, ingår även "voiceChanger" :yoparty

Last edited:
transformers-optimus-prime-voice-changer-helmet.jpg

du vet att du vill ha en sån här. Närmaste toysRus, ingår även "voiceChanger" :yoparty

jävlar va fet! nån som vet vad den kostar? skulle vara sjukt grymt att komma med den till skolan..

(ja jag förstår att den inte är godkänd på något vis över huvud(haha) taget)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman