Tips på Bil..

Mazda 6 tycker iaf. jag är DEN snyggaste kombin som cirkulerar i vårt avlånga land. Snygg som få och mycket bil för pengarna. För 250k får du en 2.3Sport, lite klen motor på 166hk bara, men bra med utrustning!

Mazda 6 Kombi

McFille skrev:
Mazda 6 tycker iaf. jag är DEN snyggaste kombin som cirkulerar i vårt avlånga land. Snygg som få och mycket bil för pengarna. För 250k får du en 2.3Sport, lite klen motor på 166hk bara, men bra med utrustning!

Mazda 6 Kombi

Har tittat på den...

Den e helt klart läcker.. MEN... den e ganska plastig interiört och förbannat "brusig"... susar som fan.. Kan tro man har dörren öppen när man kör...

Lite jobbigt när man avverkar minst 100 mil i veckan,...

DaLorD skrev:
Joo den e fin men för liten... allt under V40 storlek går bort...(hunden måste få plats)

V50:n är ju större än V40... känns så iaf

joo det e en företagsbil... (leasing)
SAAB 9-5 Aero är ju faktiskt mycket bil för pengarna. 250 HK går riktigt skönt och priset ligger väl runt 320 000.

Jag köpte Toyota Avensis. Helskinn, xenon, elstol, farthåll, regnsensor och allt man kan tänka sig, dessutom 3 års nybilsgaranti, kombi 17" och metallic allt för 250 000kr. I mina ögon var detta oslagbart.

nej nej... Köp audi RS4 eller RS6
Begagnat.

Du hittar inte någon roligare kombi

sportarn skrev:
Svårt om det ska vara leasing att ta en begagnad bil.
jo det e klart...

Honda accord. riktigt snygg o går bra :tummenupp

Fast denna kanske är lite moddad. men dom e snygga orginal oxå

Bifogat

• 29088_honda_accord_tourer_studieg.jpg
    29088_honda_accord_tourer_studieg.jpg
    73.1 KB · Visningar: 68
Last edited:
DaLorD skrev:
Joo... men kolla vilken kass utrustning det är...

får ju knappt med ratten.. :huvet
Är det inte bättre att köpa en bra bil och tumma på utrustningen istället för att tumma på bilen men få en massa onödig utrustning? :va

Vad för utr måste du ha som du inte får som standard på en ny Audi A6 2,4 eller A4 2,0Tq?

Chrysler 300C? Schysst standardutrustning. Premiär 9 april..

DaLorD skrev:
Jag ska ta ut en ny bil men vet inte vilken jag ska ha...

1. Det ska va en kombi
2. ca: 300000 Skr

Har kollat på V70 och V50 och det kan nog bli en av dem men är öppen för alla förslag.. har även tittat på en ford :rolleyes: ... en ST220... mycket bil för pengarna.. 250Hk V6:a, 18" standard

Audi A4 Mumma för han katten.........

DaLorD skrev:
Lite jobbigt när man avverkar minst 100 mil i veckan,...

Ska du köra 100 mil i veckan? Det skulle du sagt med en gång.... Dom enda som jag tycker har en jäkligt bra komfort är A6 och E klasse.
Körde taxi förut (ca 100-250 mil/helg) och visst kändes V70 bra när man körde ända tills man klev ur bilen och satte sig i Audin eller Mercan...

Audi gar fö en 180hk diesel som har fått väldigt bra kritik.
MB har inte samma hållbarhet som Audin.
Volvona knirrar och knarrar konstant i framvagnen efter 4000 mil + att det slamrar i hjulställen.
Seså, ut på stan och kolla efter dessa taxibilar som har gått en bit och åk med och skaffa dig en uppfattning!

brinckis skrev:
Är det inte bättre att köpa en bra bil och tumma på utrustningen istället för att tumma på bilen men få en massa onödig utrustning? :va

Vad för utr måste du ha som du inte får som standard på en ny Audi A6 2,4 eller A4 2,0Tq?

Farthållare
Färddator
Mittarmastöd
Funktionsratt
bättre ljudanläggning (orginal suger)
Drag
sköna stolar
Xenon ljus
Larm
Motor & kupé värmare..

de grejerna är ett måste...

sen vill man kanske ha lite lull-lull som t.ex sportchassie, andra fälgar osv..

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år