Tips på banhoj för <15000

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
vad är det bästa man kan köpa i banhojsväg för max 15000? hur är de äldre sporthojarna typ gsxr 750, kawasaki ninja 600 från början av 90-talet?

alla tips är välkomna!

En minimoto :rolleyes:

Jag tänkte nog köpa mig en GSXR 750 -90 eller ZXR 750 -91 till nästa sommar men då får man nog räkna med uppåt 20-25k iallafall.

FZR600 kan nog fungera och gå att få in i din budget...

OBS. Jag har inte kört någon av dem själv, än, men har läst en del om dem iaf.

Last edited:
En minimoto :rolleyes:

Jag tänkte nog köpa mig en GSXR 750 -90 eller ZXR 750 -91 till nästa sommar men då får man nog räkna med uppåt 20-25k iallafall.

FZR600 kan nog fungera och gå att få in i din budget...

OBS. Jag har inte kört någon av dem själv, än, men har läst en del om dem iaf.

skicket på kåpor och lysen mm mehöver ju inte vara tiptop så man kanske kan hitta nåt fult vrak isåfall?

EDIT: såg nu att minimotos är ganska grymma också:D billiga med. får man in en sån på en bandag tro?

Last edited:
Äldre GSXR750/1100, GPz750R/900R/1100R, osv. Finns åtskilliga hojar från sent 80-tal till tidigt 90-tal att välja bland. Duger garanterat att köra på bana med, speciellt som "rookie".

MCN körde väl ett test med en Gixxer 750 -08 (??) mot gamla 90-talsräsers (ninja, yamma, honda). Frågeställningen var hur väl en gammal sporthoj för nästan inga pengar alls presterar mot en modern supersport.

Resultatet var att Yamaha YZF750R endast var 1,4 sekunder (!) långsammare runt banan än nygixxern. Bantiderna låg runt 1,40 tror jag. De andra hojarna var betydligt mycket mer efter. Kontentan enligt MCN var i alla fall att med Yamaha YZF750R får man en jävla massa snabb banhoj för pengarna. Trots ålder och gammal teknik.

Kan inte hitta klippet på tuben nu tyvärr.

MCN körde väl ett test med en Gixxer 750 -08 (??) mot gamla 90-talsräsers (ninja, yamma, honda). Frågeställningen var hur väl en gammal sporthoj för nästan inga pengar alls presterar mot en modern supersport.

Resultatet var att Yamaha YZF750R endast var 1,4 sekunder (!) långsammare runt banan än nygixxern. Bantiderna låg runt 1,40 tror jag. De andra hojarna var betydligt mycket mer efter. Kontentan enligt MCN var i alla fall att med Yamaha YZF750R får man en jävla massa snabb banhoj för pengarna. Trots ålder och gammal teknik.

Kan inte hitta klippet på tuben nu tyvärr.

Det var nog en Gixxer 1000. ZX7R, CBR 900 var drygt 3-4 sek efter. YZF:en var typ närmast, något sånt som du skriver.

Spelar ingen roll dock, den är APFUL i fronten iallafall.

Det var nog en Gixxer 1000. ZX7R, CBR 900 var drygt 3-4 sek efter. YZF:en var typ närmast, något sånt som du skriver.

Hehe, jo, men han ska väl ha kraschkåpor på så grodögonen syns ju inte ändå! Sen är det ju coolt att ha en hoj det står "Genesis" på som det gjorde på OW01:an (i och för sig skulle han återigen ha kraschkåpor på)! Men jag tror faktiskt det var en Gixxer 750. Ska inte säga att jag är helt säker. Fan, har lagt 10 minuter på att försöka hitta klippet men kan fan inte hitta det!

Du har aprilia rs250 eller suzuki rgv250. En sådan kan du hitta för mellan 17-25tusen. Sjukt snabba runt våra moppe banor.

Hehe, jo, men han ska väl ha kraschkåpor på så grodögonen syns ju inte ändå! Sen är det ju coolt att ha en hoj det står "Genesis" på som det gjorde på OW01:an (i och för sig skulle han återigen ha kraschkåpor på)! Men jag tror faktiskt det var en Gixxer 750. Ska inte säga att jag är helt säker. Fan, har lagt 10 minuter på att försöka hitta klippet men kan fan inte hitta det!

det är inte det här klippet du tänker på?
fast då med OW01 http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2007/May/may28-31/may2907tticonsvideo/

YZF'n Apful???

show_image.asp

show_image.asp

Den var ju skitfrän:tummenupp

Någon tipsade tidigare i tråden om gsxr från sent 80 tal, mitt tips är att köpa en nyare då det dels är en otrolig skillnad på chassie samt att det blir svårare att få tag på delar till dom äldre cyklarna.

Min första bandag körde jag på en gsxr 1100 och det var inte ens kul så det dröjde flera år innan jag provade igen med en modernare gsxr 750 och då var det helt plötsligt hur kul som helst.

Back