pinku91
Schysst!
vad är det bästa man kan köpa i banhojsväg för max 15000? hur är de äldre sporthojarna typ gsxr 750, kawasaki ninja 600 från början av 90-talet?
alla tips är välkomna!
alla tips är välkomna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En minimoto
Jag tänkte nog köpa mig en GSXR 750 -90 eller ZXR 750 -91 till nästa sommar men då får man nog räkna med uppåt 20-25k iallafall.
FZR600 kan nog fungera och gå att få in i din budget...
OBS. Jag har inte kört någon av dem själv, än, men har läst en del om dem iaf.
MCN körde väl ett test med en Gixxer 750 -08 (??) mot gamla 90-talsräsers (ninja, yamma, honda). Frågeställningen var hur väl en gammal sporthoj för nästan inga pengar alls presterar mot en modern supersport.
Resultatet var att Yamaha YZF750R endast var 1,4 sekunder (!) långsammare runt banan än nygixxern. Bantiderna låg runt 1,40 tror jag. De andra hojarna var betydligt mycket mer efter. Kontentan enligt MCN var i alla fall att med Yamaha YZF750R får man en jävla massa snabb banhoj för pengarna. Trots ålder och gammal teknik.
Kan inte hitta klippet på tuben nu tyvärr.
Där har du nog två vinnare.![]()
Det var nog en Gixxer 1000. ZX7R, CBR 900 var drygt 3-4 sek efter. YZF:en var typ närmast, något sånt som du skriver.
Spelar ingen roll dock, den är APFUL i fronten iallafall.
Hehe, jo, men han ska väl ha kraschkåpor på så grodögonen syns ju inte ändå! Sen är det ju coolt att ha en hoj det står "Genesis" på som det gjorde på OW01:an (i och för sig skulle han återigen ha kraschkåpor på)! Men jag tror faktiskt det var en Gixxer 750. Ska inte säga att jag är helt säker. Fan, har lagt 10 minuter på att försöka hitta klippet men kan fan inte hitta det!
Det var nog en Gixxer 1000. ZX7R, CBR 900 var drygt 3-4 sek efter. YZF:en var typ närmast, något sånt som du skriver.
Spelar ingen roll dock, den är APFUL i fronten iallafall.
YZF'n Apful???
![]()
![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |