Tips på bärbar? HP DV5 = prisvärd?

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Hepp,

Länge sedan jag köpte en ny dator så jag ligger lite efter vad gäller kunskaper om vad som är bra eller dålig prestanda mm... :gnissla

Behöver köpa en bärbar, tänkte först för max 6 papp men fastnade för en HP DV5-1115EO för 7 papp på SIBA.

Någon som har lite kunskaper och åsiker om detta är ett prisvärt köp? Om inte, förslag på alternativ? Behöver inte klara spel värst bra, hinner ändå inte med det. Mycket film, kontorsapplikationer, lite spel, lite utrymme för uppgradering av ram-minne (som jag upplever att man aldrig kan få för mycket av...), vill inte byta dator på ett tag igen efter detta. Sån't meck med alla inställningar, program mm...

Tackar för eventuella tips & kommentarer! :tummenupp

Egentligen är alla bärbara prisvärda nuförtiden...
Den du har sett ut verkar väl tilltagen och HP:s laptops har jag bara goda erfarenheter av så jag skulle inte tveka att köpa den om jag var du.

Vill du gå på "snålvarianten" så kan jag tipsa om denna för 4490kr, men då blir bytesintervallen lite tätare.
http://www.dustinhome.se/pd_5010185260.aspx

Egentligen är alla bärbara prisvärda nuförtiden...
Den du har sett ut verkar väl tilltagen och HP:s laptops har jag bara goda erfarenheter av så jag skulle inte tveka att köpa den om jag var du.

Vill du gå på "snålvarianten" så kan jag tipsa om denna för 4490kr, men då blir bytesintervallen lite tätare.
http://www.dustinhome.se/pd_5010185260.aspx

Hmm.. bra att du har gott att säga om HP. Får nog vänta tills nästa helg innan jag hinner iväg och köpa en. Men siktar nog in mig först nämnda dator om jag inte hinner få några andra råd innan dess... Tackar! :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti