Tips på att få ner ljudnivån?

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Hejsan, har precis vart på besiktning av min Kawasaki ZXR750 -89a och han tyckte att det lät som att den ljudmässigt lät lite för mycket, men han hade nå problem med datorn där och hade mycket att göra så han släppte iväg det iaf (var på gränsen iaf som han sa).

Jag har ett supertrapp 4.1 och vill helst kunna köra med det, fick med ett annat avgassystem när jag köpte hojen men det skulle tydligen inte passa så värst bra och har inte lust att hålla på byta avgassystem varannat år inför besiktningen heller.

Finns de nå sätt att sänka ljudnivån bara lite granna? Han tyckte som sagt att det lät som att den låg på gränsen till det tillåtna så inte säkert att det behöver dämpas jätte jätte mycket men lite iaf..

Läge att renovera dämparn kanske? Risken finns ju att det var ungefär 21 år sen den fick fräsch ull i sig :rolleyes:

sitter ju ett supertrap 4.1 vet inte när det har satts dit men som jag förstår ska man kunna reglera ljudnivån med fler "plattor" där bak men har inga fler. :S

Skit i det nu, kör till nästa besiktning. Säger de inget då har du ju fått fyra år utan att behöva skruva någonting.

sitter ju ett supertrap 4.1 vet inte när det har satts dit men som jag förstår ska man kunna reglera ljudnivån med fler "plattor" där bak men har inga fler. :S
Färre plattor ger mera motstånd och lägre ljud. Fler plattor ger lägre motstånd och mera ljud.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard