Tips på akustiska låtar!

• Thread starter Thread starter tjille
  • Start date Start date
Det är nog ingen som tvingar dig att se eller lyssna om du frågar snällt.. Fan förra året var jag tvungen att stå och lyssna på metallica på stadion när dom kom ut, skitmalliga, med sina instrument och skulle underhålla.. fan vad jobbigt det var :rolleyes:

Själv hade jag ingen biljett så jag fick lyssna från vardagsrumsfönstret. :mad:
men jag var på dem 1992, 1993, 1996 och 1999. :fakta

Tycker förresten inte det är fullt jämförbart, om jag sitter och grillar med 15 pers och en drar fram en ukulele med att kunna välja att inte gå på konserten.

För övrigt är det min känsla och erfarenhet att få grill-gitarrister har samma skills som Kirk, annars får du bjuda mig nästa gång du grillar. Deal? ;)

Folk som tar fram gitarr när man bara vill umgås är något av det mest pinsamma och irriterande som finns.
Som tur är har det bara hänt mig två gånger, en gång i Täby 1999 och en gång i Sollentuna 2007.

:fakta

Det är nog ingen som tvingar dig att se eller lyssna om du frågar snällt.. Fan förra året var jag tvungen att stå och lyssna på metallica på stadion när dom kom ut, skitmalliga, med sina instrument och skulle underhålla.. fan vad jobbigt det var :rolleyes:

Ja för det är ju samma sak att gå på konsert och behöva lyssna på musiker som att sitta på grillfesten när radhustrubaduren från tumba har dragit med sig gitarren på bussen bara för att "förära" alla med sitt jävla plinkande.

Fyfan.

Last edited:
Jag vill lära mig spela :(
Vad kan man spela som är enkelt att lära sig då? Säg inte nothing else matters, jag kan lite av den men inte hela.

Ska du spela något över huvudtaget ska du spela den här.
[YOUTUBE-ID]JsD6uEZsIsU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]pcJwz7wu8_s[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]80DtQD5BQ_A&feature[/YOUTUBE-ID]

Lite akustiskt iaf..

:fakta

Ja för det är ju samma sak att gå på konsert och behöva lyssna på musiker som att sitta på grillfesten när radhustrubaduren från tumba har dragit med sig gitarren på bussen bara för att "förära" alla med sitt jävla plinkande.

Fyfan.

Nu antog jag väl inte att ni menade kasst spel.. Det kanske jag kan hålla med om att det är trist om nån drar fram guran och är usel. har man lite klass är det bara en stämningshöjare

Själv hade jag ingen biljett så jag fick lyssna från vardagsrumsfönstret. :mad:
men jag var på dem 1992, 1993, 1996 och 1999. :fakta

Tycker förresten inte det är fullt jämförbart, om jag sitter och grillar med 15 pers och en drar fram en ukulele med att kunna välja att inte gå på konserten.

För övrigt är det min känsla och erfarenhet att få grill-gitarrister har samma skills som Kirk, annars får du bjuda mig nästa gång du grillar. Deal? ;)

Kunglig konsert!!

Jajemen, lite fade to black på akustiska guran så är det klart sen ;)

Eric Claptons akustiska version av Layla är guld också! Helst har du en polare som kompar så kan du glänsa med introt och solot ;)

Last edited:
Guitar Boogie Tommy Emmanuel style.

[YOUTUBE-ID]p-ylrDwCQj4[/YOUTUBE-ID]

Alla hans låtar och tolkningar är långt över mina färdigheter, försökte mig på "Angelina" en gång men fick se mig besegrad och förnedrad.

Last edited:
Nu har du lite att träna på. Ignorera att han fjollar sig i början.
[YOUTUBE-ID]bi60w0AfxUk[/YOUTUBE-ID]

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back