Tips på 20-25 milatur från sthlm?

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Ska iväg med en polare och våra tanter sittandes bakpå ikväll, tänkte stanna i en stugby eller litet hotell eller nåt, men vi kommer inte på vart vi ska, MAX 25 mil från sthlm, så man kan åka dit på 3-4 timmar med tankstopp, middag och så där, så man hinner knäcka lite bärs ikväll också...snälla, tips rätt fort vore kanon!

PS. 2,9 bak och 2,6 fram, är det ok lufttryck på en TLR? Vi väger 95+65+ställ+packning??? .DS
 
rfb skrev:
2321107 Ska iväg med en polare och våra tanter sittandes bakpå ikväll, tänkte stanna i en stugby eller litet hotell eller nåt, men vi kommer inte på vart vi ska, MAX 25 mil från sthlm, så man kan åka dit på 3-4 timmar med tankstopp, middag och så där, så man hinner knäcka lite bärs ikväll också...snälla, tips rätt fort vore kanon!

PS. 2,9 bak och 2,6 fram, är det ok lufttryck på en TLR? Vi väger 95+65+ställ+packning??? .DS

falun? gävle? har för mig att det finns gamla vägar man kan åka som är lite roligare än "motorväg" annars e jag ganska lost typ :)

lycka till med :fyllisar
 
smallsocks skrev:
2321130 falun? gävle? har för mig att det finns gamla vägar man kan åka som är lite roligare än "motorväg" annars e jag ganska lost typ :)

lycka till med :fyllisar

Ja, men vilken väg ska man ta? Tips på skönt boende där man kan bada lite kanske? Finns det någon "happening" imorgon som man samtidigt kan besöka, lite mera konkreta tips kanske?

Tack ändå :3freak
 
rfb skrev:
2321131 Ja, men vilken väg ska man ta? Tips på skönt boende där man kan bada lite kanske? Finns det någon "happening" imorgon som man samtidigt kan besöka, lite mera konkreta tips kanske?

Tack ändå :3freak


http://www.bokahotell.se/hotRegister/hotell_Falun/hotell_i_Falun.html

htpp://www.falun.se

http://www.rezidorparkinn.com/cs/Sa...gration/hotelInfo&language=se&hotelCode=blep1

http://www.ditthotell.se/SE/index.asp?Hotell=366&language=SE&chain=DH


sök på www.gulasidorna.se och "karta" och så väljer du från stockhilm till falun och tar "undvik" motorväg och kortast väg... ett tips :argpådato

kan ju söka på andra orter än just falun men du har lite grejs där iallafall, vet inte om det hjälper =)
 
rfb skrev:
2321107 Ska iväg med en polare och våra tanter sittandes bakpå ikväll, tänkte stanna i en stugby eller litet hotell eller nåt, men vi kommer inte på vart vi ska, MAX 25 mil från sthlm, så man kan åka dit på 3-4 timmar med tankstopp, middag och så där, så man hinner knäcka lite bärs ikväll också...snälla, tips rätt fort vore kanon!

PS. 2,9 bak och 2,6 fram, är det ok lufttryck på en TLR? Vi väger 95+65+ställ+packning??? .DS

Om ni tar er till Köping(mellan Västerås och Örebro) sen tar höger mot Kolsva väg 250, så är det fin väg upp mot Skinnskatteberg förbi där på väg 233 och mot Malingsbo, sväng höger mot campingen följ den vägen mot Ludvika, fin fina vägar, vet dock ej hotell el övernattning, men borde finnas något i Ludvika. Sen på hemvägen kan ni åka väg 66 mot Köping/Fagersta och rakt fram i korsningen vid otikrog(höger mot Fagersta) väg 250 Kanonväg för mc mot Kolsva.

Flera partier är kurviga och kuperade på dessa vägar och bra vägkvalitét.

Lufttrycket ser ut som samma rekommendation jag har för 2 st på hojen.
 
Last edited:
Leksand tur och retur med Siljan runt (via Tällberg-Rättvik-Mora-Sollerön) dag två innan ni åker hem. Glasstopp i Tällberg, Rättvik och på Sollerön.
 
Starstriker skrev:
2321403 Leksand tur och retur med Siljan runt (via Tällberg-Rättvik-Mora-Sollerön) dag två innan ni åker hem. Glasstopp i Tällberg, Rättvik och på Sollerön.



I stort sätt är det väl bara enköping->säter som är schysst mot leksand, annars är det ju mestadels rakt och brett.

:confused:
 
kör ner till eksjö tar ca 3,5 om man stannar på vägen.. då lovar ja att bärsen är på kylning :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top