Tips om vem som kan slipa en vev? PANIK!

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Hej!

Duccen har pajat, veven måste slipas. Någon som vet vart man kan vända sig? Gärna i stockholmsområdet.

Tacksam för hjälp!

//Alex

Last edited:
sök på motorslip eller ring huddinge topp och motor,de kan nog leda dig vidare.
leta upp jörgen karlsson eller andersson turbo här på forumet annars,de måste ju bara veta.
furstehoff har säkert koll oxå på något ställe

mittsverigebanan eller belgien,lika långt bort......

Last edited:
sök på motorslip eller ring huddinge topp och motor,de kan nog leda dig vidare.
leta upp jörgen karlsson eller andersson turbo här på forumet annars,de måste ju bara veta.
furstehoff har säkert koll oxå på något ställe

mittsverigebanan eller belgien,lika långt bort......

Huddinge är på semester, även hittat en Stigsmotor.. Men semester där med. Lite ljus i tunneln.

Ringt många nu på listan, alla på semester till den 2:a augusti :(

ENEM (Nacka motorrenovering)

Semester till nästa vecka. VET du om dom kan fixa hojgrejer också? Kollat sidan, hittar inget hojrelaterat...

http://www.mcproffsen.se/

Ring o kolla med dessa gubbarna om inte dom kan hjälpa dig.

Kunde inte hjälpa mig. Visste inte heller vem som kunde göra´t.:död

Last edited:
Kolla med E&D i Solna.

Absolut INTE detta företaget.

Deras "jobb" har orsakat mig ca 20.000 i extra utgifter och då är min motor inte klar än.
Sök på detta företag i SH-basen och du får läsa massor av inlägg från missnöjda kunder.

Deras "jobb" har orsakat mig ca 20.000 i extra utgifter och då är min motor inte klar än.
Sök på detta företag i SH-basen och du får läsa massor av inlägg från missnöjda kunder.

Glad att du tog upp det först. Större skojare har jag fan aldrig varit med om. Skulle inte ens lämna in en full hundbajspåse till dom.

De svetsade och slipade en vev till mig, den motorn går än.

Gjorde jobb till kamikaze kid också och den går än antar jag.

Men har de droppat i kvalitet så kan man ju skippa det företaget.

TS: kolla med pelganders istället.

Gjorde jobb till kamikaze kid också och den går än antar jag.

Förmodligen min vev. Patrik hjälpte mig med den då han hade hört goda vitsord från folk om E&D
Och den gick ca 100mil under inkörning, max 8000rpm.
Sen gav den upp på exakt samma ställen som den hade varit lagad på.

Tyvärr tog den med sig vevstakarna denna gången:(

En seriös firma hade tagit det på reklamation....eller åtminstone börjat med sakerna på direkten eftersom det var mitt i säsongen.
De kunde iallafall tvättat av delarna innan de "bestämde" vilket fel det var....?

JAG rekommenderar INTE detta företag till någon..

over & out

Last edited:
Förmodligen min vev. Patrik hjälpte mig med den då han hade hört goda vitsord från folk om E&D
Och den gick ca 100mil under inkörning, max 8000rpm.
Sen gav den upp på exakt samma ställen som den hade varit lagad på.

Tyvärr tog den med sig vevstakarna denna gången:(

En seriös firma hade tagit det på reklamation....eller åtminstone börjat med sakerna på direkten eftersom det var mitt i säsongen.
De kunde iallafall tvättat av delarna innan de "bestämde" vilket fel det var....?
Åfan, jag körde min 100 mil efter att jag renoverat min motor, sen sålde jag den till en polare men han körde ju inte så mycket.

Sen sålde han vidare den till en av sina polare :hihi och den går fortfarande vad jag vet.

Fast man tycker ju att det borde hålla.

Kanske bör lämna till pelganders hädanefter då, eller Stig, vad jag minns så var inte E&D skitbilliga.

Edit: fast slipa är ju inte lika avancerat som att slänga på nytt material med svetsen.

Last edited:
Borde inte dina sponsorer med brinnande hjärta GE dig fungerande delar? Alternativt hjälpa dig så du kan rejsa ASAP?

du har strax PM

Tack för alla tips! Jag har jagat som en dåre, men dom flesta är som sagt på semester. Börjar ny jakt på måndag!

Hoppas du får ordning på hojjen. Riktigt trist, Niklas berättade för mig. Har du någon hoj att köra under veckan som kommer? Typiskt när jag ska ner och kolla...

Lycka till

Tack för alla tips! Jag har jagat som en dåre, men dom flesta är som sagt på semester. Börjar ny jakt på måndag!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph