Tips om vägar?

Swedie: Lägg upp länken i menyn istället,det här var ju asbra.Kul att testa och finna nya vägar.

Jag skulle vilja att man kunde betygsätta vägarna som finns i databasen. Då kan m an ju ta sig en sväng och sen när man kommer hem tala om vad man tyckte om vägen. Alla har vi ju olika referenser när det gäller roliga vägar.

Ungefär som man kan betygsätta trådar här på forumet.

/Lucky9

ja, men just nu är sidan endast i en testfas. Kommer nog fixa upp det "officiellt" under veckan. Just nu, vill jag bara att alla ska ge så många tips som möjligt!

Lucky9 skrev:
Jag skulle vilja att man kunde betygsätta vägarna som finns i databasen. Då kan m an ju ta sig en sväng och sen när man kommer hem tala om vad man tyckte om vägen. Alla har vi ju olika referenser när det gäller roliga vägar.

Ungefär som man kan betygsätta trådar här på forumet.

/Lucky9
Jag tror ärligt att det blir för många som kommer betygsätta utan att kört vägen, samt vara oseriösa. Kanske ska den som lägger upp tipset få vara den som får sätta ett betyg från 1-10 ?

Swedie skrev:
Jag tror ärligt att det blir för många som kommer betygsätta utan att kört vägen, samt vara oseriösa. Kanske ska den som lägger upp tipset få vara den som får sätta ett betyg från 1-10 ?

Det är väl bara att lista vilka som röstat på den speciella vägen. Är det folk som totalavviker från den övriga ståndpunkten så får man väl be om motivering.
Annars kan man ju ha kravet om att man ska ha gjort en egen vägbeskrivning innan man får rösta.
Om det nu förväntas att det blir ett problem.

Betygssytem låter i mina öron som ett toppenförslag.

gladh

gladh skrev:
Det är väl bara att lista vilka som röstat på den speciella vägen. Är det folk som totalavviker från den övriga ståndpunkten så får man väl be om motivering.
Annars kan man ju ha kravet om att man ska ha gjort en egen vägbeskrivning innan man får rösta.
Om det nu förväntas att det blir ett problem.

Betygssytem låter i mina öron som ett toppenförslag.

gladh
Ska bygga ett betygsystem senare. Blir det felanvänt så stänger jag av det bara.

Annars kan det ju finns två separata betyg på vägen.
Ett från den som lagt in beskrivningen och ett från alla SH's medlemmar.

UrbanTiger skrev:
Har man lyckats skapa/hitta en karta så skulle man väl kunna få lägga in den.
Exempel från Eniro.......
jo, men jag behöver isåfall detaljerade instruktioner till personerna som skickar in tips. Tror inte alla är så datorliterära som vissa här...

möjlighet att ladda upp en kartbild vore ju perfekt..
annars skitbra initiativ, perfekt att ha när man ska iväg från hemtrakten ju :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti