Tips om skinnställ?

Jag kör i ett vanligt gat-ställ, berik. Själv har jag inte ramlat i det men har sett folk i ducceklubben som har ramlat ett antal gånger i samma modell och det höll bra för dem.

Köpte mitt på bike i trollhättan för 4995kr. Var där härom veckan o då hade de fortfarande utförsäljning på de ställen, vet dock inte vilka storlekar de hade kvar.

fLedLik skrev:
2674622 Du andvänder alpinestar ställ va? Tänkte på storlek? är 182 å 75-80kg. Någon aning om det?
Jag får mina grejjer i februari nån gång så jag har inte provat köra in skinstället något. Handskar och skor har jag användt länge dock!

Du ska ha ett Large-ställ, eller rättare sagt det borde passa perfekt :) Men det är bara att gå in och testa några ställ!

fLedLik skrev:
2674622 Du andvänder alpinestar ställ va? Tänkte på storlek? är 182 å 75-80kg. Någon aning om det?

ja kör A-stars 181cm å 68-72 har strl 50 sitter som en smäck, så du bör ge dig på ett 52...

Rasorblade skrev:
2671985 beställ från www.mlol.de

a_yu2.gif

Det vita var schysst! Vitt är posing... skulle nästan kunna tänka mig ett sånt.

Finns tyvärr inga återförsäljare här i karlstad som säljer alpinestar verkar det som. Försöker lura på en ett racing-ställ. Sa att dom satt likadant :D

fLedLik skrev:
2674652 Finns tyvärr inga återförsäljare här i karlstad som säljer alpinestar verkar det som. Försöker lura på en ett racing-ställ. Sa att dom satt likadant :D

Jag kör Arlen Ness men föredrar klart Racingstället framför motardstället....

fLedLik skrev:
2674652 Finns tyvärr inga återförsäljare här i karlstad som säljer alpinestar verkar det som. Försöker lura på en ett racing-ställ. Sa att dom satt likadant :D
Måtten är nog ganska lika! Rörligheten är lite annorlunda dock...

kungko skrev:
2674642 ja kör A-stars 181cm å 68-72 har strl 50 sitter som en smäck, så du bör ge dig på ett 52...
50 är Medium, med dina siffror så kvalar du in där :) 52 är Large så det stämmer det!

Jobbigt att alla ska ha delade åsikter :) Stövvlar då? Vad tycker ni om det?

Jag kör A-stars Vector, det finns dom som skadat fötterna i dem men jag har då inte gjort det, och jag har provat dem ordentligt. Kan kanske ha med min kroppstyngd att göra. Annars har du ju tech-serien som e riktigt bra allihopa.

Olof Eriksson skrev:
2674714 Jag kör A-stars Vector, det finns dom som skadat fötterna i dem men jag har då inte gjort det, och jag har provat dem ordentligt. Kan kanske ha med min kroppstyngd att göra. Annars har du ju tech-serien som e riktigt bra allihopa.

Mhm, oki. Är ju inte SÅ seriös. Ska bara va på gatan. Än så länge. Men bra å veta vad man ska skaffa sig för skydd åtminstone. Sitt liv är ju värt oändligt med pengar.

fLedLik skrev:
2674683 Jobbigt att alla ska ha delade åsikter :) Stövvlar då? Vad tycker ni om det?

Jag kör med mina A-star GP PLUS.. provade motardstövlar, men tyckte jag tappade känslan vid växling. smaken e som baken...:arsele (å så kör jag inte på bana mer än 5ggr/år)

Rasorblade skrev:
2674774 Jag kör med mina A-star GP PLUS.. provade motardstövlar, men tyckte jag tappade känslan vid växling. smaken e som baken...:arsele (å så kör jag inte på bana mer än 5ggr/år)
Jag har A-star SMX också, och jag blir rädd varenda gång jag sätter fötterna i dem, det är ju nästan inget som skyddar! Detta gäller ju inte bara den modellen utan alla roadracing-skor från alla tillverkare. Finns väl bättre men då kostar dem ordentliga pengar. Nä även om jag körde gata skulle jag använda crosspjuckor!

Olof Eriksson skrev:
2674802 Jag har A-star SMX också, och jag blir rädd varenda gång jag sätter fötterna i dem, det är ju nästan inget som skyddar! Detta gäller ju inte bara den modellen utan alla roadracing-skor från alla tillverkare. Finns väl bättre men då kostar dem ordentliga pengar. Nä även om jag körde gata skulle jag använda crosspjuckor!

Så crosspjucks är det enda som gäller alltså?

fLedLik skrev:
2674808 Så crosspjucks är det enda som gäller alltså?
Ja när du sitter på en sån hoj där man kan röra benen en del...

Förövrigt bromsar jag med hela benet, växlar gör jag nog också med hela benet, neråt iaf :) Många som gör som jag också!

supermoppe skrev:
2672709 Vart ska man vända sig för att få dubbla summar?

Har ett gammalt (för gammalt) dainese-skinnställ som glidit XX antal meter och har hållt grymt bra. Nya sinisalo-stället har det blivit EN incident med och då var det en söm som rök på en gång så att det blev ett stort hål. :rodnar Själva skinnet verkar inte heller lika hållbart som dainese-stället.

Edit: Köpte stället hos marin och fritid i Laxå, borde väl vara dit man ska vända sig.
AE Tec i Kärrtorp 08-6002805 :tummenupp Dom tog 1500 för att sy om alla vurpbara sömmar till dubbelsöm.

Anders och Eva sydde tidigare helt egna ställ från gunden upp men la av med det eftersom det blev svårare och svårare att få tag i skinn av bra kvalité från svenska garverier. Dom kan alltså sy skinnställ, no probs. Rekommenderas varmt.

Lasse på Sinisalo Sverige vart också glad eftersom han letat efter någon i Sverige som han kan rekommendera. Det var snack om att AE Tec skulle få alla Sinisalo Sveriges reparationer så.....

.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back