Tips om ryggsäck

Penguin skrev:
Kan inte direkt rekommendera någon, men tänk på att det inte ska vara en massa flärpar som fladdrar och har sig när man dragit åt på alla ställen......

Svårt det där. Ju mera man drar åt, ju mera ände på remmarna blir de ju över. Hur jag än gör ser det ut som att jag har tappat läderfransarna som hänger på styret och har hela härligheten på släp. :skrämd

Denna har jag o den har retat gallfeber på mig samt att jag knockat mig själv med låset 2 gånger samma dag....... Mobilen som fanns i bröstfickan bara flög av i 230 och det e ett helvete att rengöra från flugor o skit.

Men bättre väska finns ju inte. :fakta

750RR

ZXR750RRbak.jpg

Jag har en Dakine Explorer som jag trivs bra med, den sitter som en smäck på ryggen med både bröst- och midjebälte och rymmer en hel del. Inte så farligt dyr.

Jag har dock ännu inte testat om den är vattentät, vilket ju kan vara en fördel vid längre turer :D.

Man ska inte ha vatten i ryggsäcken :)
Jag har en Haglöfs XL, den rymmer det mesta. För att inte
tala om att den hållt i 8 år, både på ryggen, fastsurrad på sadel,
transporterad på flyg & båt, kastad, kasad på (i höstas när man klota) osv. Inte helt vattentät men går att impregnera. Man får köra så att inte regndropparna träffar väskan bara :D

Sitter bra med urtagbara ryggskenor dessutom... Vete fan om
dentillverkas längre bara. Ful är den också :D

maverick_750rr skrev:
Denna har jag o den har retat gallfeber på mig samt att jag knockat mig själv med låset 2 gånger samma dag....... Mobilen som fanns i bröstfickan bara flög av i 230 och det e ett helvete att rengöra från flugor o skit.

Men bättre väska finns ju inte. :fakta

750RR

ZXR750RRbak.jpg

Precis den jag tänkte rekomendera!! kan inte namnet exakt men det är väl typ bumblebee!?
Tänkte köpa en till sommaren :cool

TomK skrev:
Körstilen är något spretig ibland - jag försöker komma till rätta med det... :) Nej, det är när jag firar mig ner för rep med huvudet före eller klättrar över saker som det kan behövas - när vi är ute, jag och polaren James Bond.

Ok, nä såna commandofasoner kör inte jag och min sidekick XXX med, det har vi lärt oss av vår mentor Austin. :D Vi kör med ren charm och djurisk sexighet istället. :p

Oh behave...!

Ganska hett trådlyft faktiskt!

Kriegas lilla 15-liters är min favvo på hojen. Eller min North Face ”fuse box” som jag alltid har som jobbväska, oavsett fordon.

Ganska hett trådlyft faktiskt!

Kriegas lilla 15-liters är min favvo på hojen. Eller min North Face ”fuse box” som jag alltid har som jobbväska, oavsett fordon.

North Facen - funkar bra i regn också?

OnT: Kan inte låta bli att undra hur många Slipstreamväskor från XLmoto som har sålts. Man ser en på var och varannan som kör med väska.
Har en själv, men den är lite för liten för både dator och ombyte.

North Facen - funkar bra i regn också?

OnT: Kan inte låta bli att undra hur många Slipstreamväskor från XLmoto som har sålts. Man ser en på var och varannan som kör med väska.
Har en själv, men den är lite för liten för både dator och ombyte.

Den klarar sig en stund, inte vattentäta dragkedjor eller sömmar, så det läcker in till slut.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT