Tips om ryddskydd åt mig (188 cm)

lembit_pet

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Thunderace
Tjena!
Kan någon tipsa mig om ett bra ryggskydd som inte är måttsytt efter en japan? Jag är 188 cm lång, men det mesta verkar vara gjort för folk som är runt 170 cm...

lembit_pet skrev:
Tjena!
Kan någon tipsa mig om ett bra ryggskydd som inte är måttsytt efter en japan? Jag är 188 cm lång, men det mesta verkar vara gjort för folk som är runt 170 cm...

Min man är 191 och lång rygg, har ett Dainese... :tummenupp

lembit_pet skrev:
Tjena!
jag har ett UFO CE-175 och är 186cm lång, passar jättebra. nästan snudd på att det är lite för stort :)

lembit_pet skrev:
Tjena!

Prova Halvarsson Track. jag är 196cm och den större storleken (L eller XL) sitter kanon på mig.

lembit_pet skrev:
Tjena!
Är själv 190cm lång och kör med ett Dainese Wave ...

tycker detta är helt grymt faktiskt, inte alls lika varmt som många andra jag testat...

Indigo skrev:
Är själv 190cm lång och kör med ett Dainese Wave ...

tycker detta är helt grymt faktiskt, inte alls lika varmt som många andra jag testat...

Strax över och har samma, funkar kanon men vill gärna "glida upp" lite! :fatta!

Tack, jag var nog slö som inte kollade för nu ser jag att det finns längre varianter över allt...

Nu när jag fixat ryggskydd måste jag fixa kläder och ett garage och leva på müssli hela vintern så jag kan köpa en häftig hoj till våren. Måste dock bestämma först vilken hoj jag vill ha så jag kan köpa kläder som motsvarar cykeln! Fan vad svårt. Finns det nån bra som jag kan skjutsa fjällan på utan att hon ramlar av? Jag vägrar ju köpa en gubb-custom...

lembit_pet skrev:
Tack, jag var nog slö som inte kollade för nu ser jag att det finns längre varianter över allt...

Nu när jag fixat ryggskydd måste jag fixa kläder och ett garage och leva på müssli hela vintern så jag kan köpa en häftig hoj till våren. Måste dock bestämma först vilken hoj jag vill ha så jag kan köpa kläder som motsvarar cykeln! Fan vad svårt. Finns det nån bra som jag kan skjutsa fjällan på utan att hon ramlar av? Jag vägrar ju köpa en gubb-custom...

Om hon är vig kan hon åka med på det mesta :hihi

Halvarssons grejor är gjorda för oss resliga nordbor. Fina doningar!

Jag är med 187cm och är ute efter ett Halvarsson Track var hittar jag det? letat men inte hittat.

/Regards Cel

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back