Tips om roliga vägar vä västra sidan Vänern med destination Göteborg

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Tips om roliga vägar vägar på västra sidan Vänern med destination Göteborg

Imorgon ska jag och några polare åka till göteborg där vi ska bo på kärralunds camping för att sen leta oss ner mot stan.

Vi kommer åka över Karlstad och nedåt, men jag vill ha tips på så fina krokiga vägar som möjligt.

En väg vi SKA åka är den mellan Tisselskog och Håverud, men sedan håller jag på och letar för fullt men man sitter ju på jobbet just nu :näsblod

Åkte en tur för 2 år sedan via denna och sedan via munkedal men kommer inte rutten exakt.

Last edited:
Mattiaz skrev:
Imorgon ska jag och några polare åka till göteborg där vi ska bo på kärralunds camping för att sen leta oss ner mot stan.

Vi kommer åka över Karlstad och nedåt, men jag vill ha tips på så fina krokiga vägar som möjligt.

En väg vi SKA åka är den mellan Tisselskog och Håverud, men sedan håller jag på och letar för fullt men man sitter ju på jobbet just nu :näsblod

Åkte en tur för 2 år sedan via denna och sedan via munkedal men kommer inte rutten exakt.

När (om) ni passerar Trollhättan... Kör mot Slussarna, sen står det skyltar mot "Hjärtum". Följ denna roliga 70 sträcka (dock olycksdrabbad) till Lilla Edet. Där finns ett rödljus - fortsätt rakt där så hamnar ni till slut i Kungälv.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret