Tips om bra lås med larm!

gbgmange

ivir la vida loca...
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
SuperDuke
Tjenare!

Ska köpa mig ett nytt lås me larm till hojen,fundera först på d nya ABUS detecto 8000 men d ska ju tydligen va slutsålt å inte komma förs agusti igen...

Nån som har några tips???

Vill inte behöva slägga för att aktivera d som Oxfords Boss alarm...

gbgmange skrev:
2064967 Tjenare!

Ska köpa mig ett nytt lås me larm till hojen,fundera först på d nya ABUS detecto 8000 men d ska ju tydligen va slutsålt å inte komma förs agusti igen...

Nån som har några tips???

Vill inte behöva slägga för att aktivera d som Oxfords Boss alarm...

Har du erfarenhet av Oxfords Boss alarm?

R1 racer skrev:
2065295 Har du erfarenhet av Oxfords Boss alarm?

Nä inte att jag har använt det men när ja var hos säljan å han demonstrera det så var d inte lång ifrån att han fick hämta släggan för att få nått ljud...
Kanske bara va på detta lås men ja blev inte särskilt impad. Har ringt till Duells ang ABUS låset (som ja tycker verkar va kanon,om d ja läst stämmer!!!) och dom sa i slutet av juli början på agusti,men sen så ringde ja en annan säljare i Sthlm å han skulle få in det nästa vecka,annars skulle han ringa å gapa sönder örat på Duells...

Jag har själv ett som heter Xena nånting. :)
Tycker det har funkat hur bra som helst. Räcker med att skolbarnen som passerar mitt hus tittar på den med sina glassindränkta händer så larmar den.. typ. :rolleyes:

Närå, det funkar när det ska. Tyvärr var det inte godkänt såvitt jag minns, vet inte om det är annorlunda nu eller nåt. Men i kombo med ett godkänt så. :)

gbgmange skrev:
2065474 Nä inte att jag har använt det men när ja var hos säljan å han demonstrera det så var d inte lång ifrån att han fick hämta släggan för att få nått ljud...
Kanske bara va på detta lås men ja blev inte särskilt impad. Har ringt till Duells ang ABUS låset (som ja tycker verkar va kanon,om d ja läst stämmer!!!) och dom sa i slutet av juli början på agusti,men sen så ringde ja en annan säljare i Sthlm å han skulle få in det nästa vecka,annars skulle han ringa å gapa sönder örat på Duells...
Då skulle jag tro han ljuger. Läste i senaste (bike?) motorcykeltidningen att Abus nya larmlås bara finns som prototyp. Fast jag kan ju ha fel. Själv har jag ett Oxford Boss, som sagt så krävs det mycket för att det ska utlösa men jag kan ju tala om att det ser redigt avskräckande ut där det hänger som en stor klump.. :hihi

Mc-guiden rekommenderar Abus detecto 8000 och Xena XN18 i senaste numret!

NeMeN89 skrev:
2065496 Då skulle jag tro han ljuger. Läste i senaste (bike?) motorcykeltidningen att Abus nya larmlås bara finns som prototyp. Fast jag kan ju ha fel. Själv har jag ett Oxford Boss, som sagt så krävs det mycket för att det ska utlösa men jag kan ju tala om att det ser redigt avskräckande ut där det hänger som en stor klump.. :hihi

Jupp det kommer till sommaren!

Rikkard skrev:
2065555 Mc-guiden rekommenderar Abus detecto 8000 och Xena XN18 i senaste numret!

Jupp det kommer till sommaren!
Juste, Mc-guiden var det ja

Hoztic skrev:
2065823 Är inte problemet med såna där larm snarare att det är lögn att låsa upp dom utan att larmet går? :va
Förstår inte riktigt vad du menar. Men kanske att det är lätt att forcera utan att larmet går? För i så fall kan jag säga att det inte är det, ok att det inte tjuter när man kommer åt det, men det kan vara ganska skönt att det inte tjuter hela tiden (som Xena gjorde på 2hjul-mässan, som alla som var där vet). Men kommer man där med bultsaxen och håller på och grejja utlöser det garanterat. Dessutom så är det ju bra med larm, om inte för tjutets skull, så blir det ju billigare och lättare att försäkra.

NeMeN89 skrev:
2067024 Förstår inte riktigt vad du menar. Men kanske att det är lätt att forcera utan att larmet går? För i så fall kan jag säga att det inte är det, ok att det inte tjuter när man kommer åt det, men det kan vara ganska skönt att det inte tjuter hela tiden (som Xena gjorde på 2hjul-mässan, som alla som var där vet). Men kommer man där med bultsaxen och håller på och grejja utlöser det garanterat. Dessutom så är det ju bra med larm, om inte för tjutets skull, så blir det ju billigare och lättare att försäkra.
Nej, jag menade att larmet går när man stoppar i nyckeln och låser upp.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D