Tips om bra enduro/offroad

bobbylito

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
900 Hornet
Jag funderar på att skaffa en leksak till, som jag kan köra året runt och lite var som helst. Jag är absolut ingen avancerad förare, utan det är en ren leksak. Det behöver inte vara någon värstingmaskin.

Jag bor inte helt perfekt till för att ha en ren cross, utan behöver kunna köra till/från skogen/grusvägen/stigarna mm.

Ni som vet, tror ni att Kawasaki KLX 250 kan vara något för mig? Det känns praktiskt att ha en landsvägsreggad hoj, och denna har dessutom ett bättre serviceintervall än rena crosshojar.

Priset för en helt ny hoj (42.000) är helt ok.

Kom gärna med tips/råd/synpunkter

Sukka drz 400 e, sukka dr 650 se, ktm 625 sxc, honda xr 650, ktm 690 enduro, yamaha wr 250 (dock ar 250 cc 4 t ingen hit pa gata) m.fl..

Sukka DRZ får min röst, WR är en enduroracer med korta intervall - precis som de andra i den kategorin.
Tunga hojar är inte kul att brottas med i skogen, men det beror alldeles på vart du tänkt spaka. :)

Riktig enduro å andra sidan är sjukt kul, utvecklande och fysiskt krävande - varför inte snegla lite på det, och skippa tramsandet på grusväg? ;)

/J

250 Är perfekt för skog och stig, och priset är ju inget att klaga på! Kan kanske kännas klent på grus om man är van med mera pulver. Är inte nya yamaha 250'n lite vassare?

Edit: Kollade en test på nätet och jag hadde nog valt en wr250r framför kawan alla gånger!:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...