Tips om banhoj??

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Yes, har börjat seriösa tankar om att börja köra bana nästa sommar...
Ska sälja min z1000 och köpa mig en hyffsad banhoj.

Skulle uppskatta tips om banhoj (1000cc) från er här på sporthoj som kör/kört bana. Har varit och kikat på en del race och upplever att det inte är många Honda hojar som körs på banorna, stämmer det?

Prisklassen hade jag tänkt mig upp till 45-50.000 kr.

Så tips någon? Till en troligtvis ny i Rookie 1000 nästa år...:D

har du kört bana förrut eller skall du börja tävla direkt?

har du kört bana förrut eller skall du börja tävla direkt?

Hehe... Jag har aldrig kört bana, och ja, jag hade tänkt börja tävla ganska så omgående! :tungan

Man lär väl åka iväg på nån ban dag innan såklart så man får känna på det litegrann iaf. Sen är det licensen som ska tas också, men det ska väl inte vara några större problem hoppas jag...

se till att köpa en hyffsat kitad från början det kommer du att tjäna på...
själv ska jag bara åka bana nästa år men köpte en reggad 1000rr gat hoj som jag ska budjet kita..ska dock inte tävla..
har haft både r1 å gsxr1000 tycker dom funkar bra och är i din prisklass
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=9022
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=9017
tex
-peter

Tack! Den andra annonsen är ju klockren!! Nästan så att man ska ringa på en gång ju...:tummenupp
Måste som sagt få min z1000 såld först bara.
Dom du tipsat om är precis vad jag har tänkt från början, vill höra mig för först bara. Tack för sköna tips! :tummenupp

/David

Last edited:
Du kommer få en aha upplevelse när du rullar ut på banan... Licensen är nog inget problem, men att hänga med dom andra... Det brukar gå ganska fort i R1000 racen...

Du kommer få en aha upplevelse när du rullar ut på banan... Licensen är nog inget problem, men att hänga med dom andra... Det brukar gå ganska fort i R1000 racen...

Ja, dom säger att det är en aha upplevelse :yoparty En häftig sådan hoppas jag!
Licensen som sagat ska väl inte va några problem. Och att det kommar gå fort är jag helt inställd på...:D Men det är ju bara positivt eftersom jag gillar farten i det! Jag har ju en inställning på så vis att jag tror jag kommer hänga med lite iaf. , men man blir väl ditsatt på en gång efter första racet...haha...

Nä, ska bli skitskoj om allt går som planerat och man hittar en hyffsat bra banhoj :tummenupp

Ja, dom säger att det är en aha upplevelse :yoparty En häftig sådan hoppas jag!
Licensen som sagat ska väl inte va några problem. Och att det kommar gå fort är jag helt inställd på...:D Men det är ju bara positivt eftersom jag gillar farten i det! Jag har ju en inställning på så vis att jag tror jag kommer hänga med lite iaf. , men man blir väl ditsatt på en gång efter första racet...haha...

Nä, ska bli skitskoj om allt går som planerat och man hittar en hyffsat bra banhoj :tummenupp

Du kommer antagligen vara 5-10 sekunder per varv slöare än killen som ligger placeringen ovanför dig... Det gäller o va snabb i kurvan eftersom rakan inte är direkt lång... Men ta licens, åk ner på en kvällstärning på Sviesta eller Gelleråsen eller vad som är närmast och försök hänga på killarna o flikkorna som åker 600'or...

Du kommer antagligen vara 5-10 sekunder per varv slöare än killen som ligger placeringen ovanför dig... Det gäller o va snabb i kurvan eftersom rakan inte är direkt lång... Men ta licens, åk ner på en kvällstärning på Sviesta eller Gelleråsen eller vad som är närmast och försök hänga på killarna o flikkorna som åker 600'or...

Ja, man får väl försöka hänga på iaf. :gnissla

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...