Tips om antikvariat

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Undrar om någon av er har koll på var man kan hitta klassiska böcker läderinbundna i BRA skick. Gärna tips på antikvariat eller så. Har hittat flera av dem jag vill ha på ebay men det vore ju enklare att köpa dem i Sverige.

Rohlen skrev:
2205991 Undrar om någon av er har koll på var man kan hitta klassiska böcker läderinbundna i BRA skick. Gärna tips på antikvariat eller så. Har hittat flera av dem jag vill ha på ebay men det vore ju enklare att köpa dem i Sverige.

Du har ju ett Antikvariat mot E4 från gamla polishuset sett. Har aldrig varit in där men de kanske har nått? Jag har varit in på ett i Stockholm men kommer inte ihåg var det låg.

Vad mer specifikt letar du efter? Eller är du bara ute efter att fylla bokhyllan med fina böcker......

Quest skrev:
2206020 Du har ju ett Antikvariat mot E4 från gamla polishuset sett. Har aldrig varit in där men de kanske har nått? Jag har varit in på ett i Stockholm men kommer inte ihåg var det låg.
Är det h:ström du menar? Är på väg dit senare idag.

Boris JR skrev:
2206022 Vad mer specifikt letar du efter? Eller är du bara ute efter att fylla bokhyllan med fina böcker......
Ja, i första hand är det Brott&Straff, Krig&Fred, Fäder&Söner, Don Quijote,
Anna Karenina, Bröderna Karamazov och Idioten. Letar helt enkelt efter bättre versioner av dem jag redan har, inte så kul med halvrisiga pocketböcker, så i det avseendet har du väl rätt.

Rohlen skrev:
2206093 Är det h:ström du menar? Är på väg dit senare idag.

Ja, i första hand är det Brott&Straff, Krig&Fred, Fäder&Söner, Don Quijote,
Anna Karenina, Bröderna Karamazov och Idioten. Letar helt enkelt efter bättre versioner av dem jag redan har, inte så kul med halvrisiga pocketböcker, så i det avseendet har du väl rätt.

Ja, så kanske det heter ligger i en källare. Jag fick tag i Jack London's samlade skrifter i...hmm 22 - 24 band tror jag på tradera. Orginalutgåva från 1931-34. Inte helt säker på år och antal har inte böckerna här hos mig.

Rohlen skrev:
2206093 Ja, i första hand är det Brott&Straff, Krig&Fred, Fäder&Söner, Don Quijote,

Men då är du inte en person som köper fina utgåvor av kända böcker utan att ha läst dem utan har dem bara för att flasha utan en respektabel person med litterärt intresse....

Jag skall se vad som återfinns i malmö när jag åker hem nästa vecka.

Boris JR skrev:
2206179 Men då är du inte en person som köper fina utgåvor av kända böcker utan att ha läst dem utan har dem bara för att flasha utan en respektabel person med litterärt intresse....

Aldrig förstått det där med att ha böcker som man aldrig har läst eller tänker läsa...

Du har god smak när det gäller litteratur må jag säga =)

Boris JR skrev:
2206179 Men då är du inte en person som köper fina utgåvor av kända böcker utan att ha läst dem utan har dem bara för att flasha utan en respektabel person med litterärt intresse....

Tack, det vore trevligt!
Förstår mig inte heller på sånna människor.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg