Tips och råd...

_Gabbe_

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Honda....
Jag är sugen på att skaffa mig en minimoto. De blir isf en billigare kinahoj, bara till å leka lite grann inget seriöst tävlande..
Håller dom orginal eller är de mkt man måste byta? Finns de nån bra sida där man kan köpa med "omgående leverans"?
Har ni några erfarenheter/tips att dela me er av?


tacksam för svar.. :)


Edit: Finns de något annat svenskt minimotoforum?
 
Last edited:

cacigge

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Mölndal
Hoj
-
_Gabbe_ skrev:
Jag är sugen på att skaffa mig en minimoto. De blir isf en billigare kinahoj, bara till å leka lite grann inget seriöst tävlande..
Håller dom orginal eller är de mkt man måste byta? Finns de nån bra sida där man kan köpa med "omgående leverans"?
Har ni några erfarenheter/tips att dela me er av?


tacksam för svar.. :)


Kan starkt rekommendera www.minimotocenter.se
Köpte en B1 blata-kopia där och skulle rekommendera den,
bra acc. och toppfart :D
Kul att pilla med men man får räkna med att byta lite mindre grejer på den,
ex. tändstift, bränsleslang, bränslefilter, ny sorts kylarvätska (destillerat vatten + Water Wetter). Du kommer undan med 500 kr extra om man samtidigt lägger på lite bensin och olja.

Om du hellre vill köpa en billigare för 2500 så får du väl göra det men B1 kopian verkar vara mer robust av vad jag har hört.

Räkna med att du får byta samma grejer på den billigare varianten också, du slipper däremot pillet med kylarn. Men den är inget problem om man gör det rätt från första början.
 

_Gabbe_

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Honda....
Okey.... Jag har förstått att man hälst ska köpa en dyrare modell men ja funderar på att kanske köpa någon billigare först å se om de är någonting för mig å kanske sen köpa en blata-kopia eller liknande.. aja ja får fortsätta fundera:va
 

cacigge

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Mölndal
Hoj
-
_Gabbe_ skrev:
Okey.... Jag har förstått att man hälst ska köpa en dyrare modell men ja funderar på att kanske köpa någon billigare först å se om de är någonting för mig å kanske sen köpa en blata-kopia eller liknande.. aja ja får fortsätta fundera:va

Jag tror att om du köper en sån billigare variant kommer du tröttna på den direkt.

Det finns en jämförelsefilm på hemsidan jag gav dig ovan där du kan kolla den stora skillnaden på en B1 kopia (vattenkyld, 39 cc) och en vanlig luftkyld 50 cc.

Efter att jag sett den filmen var valet klart! =)
 

_Gabbe_

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Honda....
Jag får inte filmen att fungera..... Men ja tror du har rätt i de du säger.
En sak till, finns det någon fler sida där man kan köpa minimotos utan att behäva vanta flera månader eller är de blocket isf?
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top