Tips och råd om KTM 660 pllllz

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Har öppnat sig en möjlighet för mig att köpa en KTM 660-03 som har gått 55 mil samt har ett Aka system sittandes på.
Denna båge skulle gå på 76000.
Mitt problem är att effektblåset tar i förgasare och det verkar inte finnas några möjligheter att lägga in distanser för att flytta kröken heller. Ni som har aka på era 660 tar förgasaren i?? I så fall hur har ni löst detta (gärna bild)?
Sedan är jag även lite fundersam till att ta en -03 istället för min förbeställda -04 med tanke på att jag hört att vissa har haft problem med kugghjulen till kamkedjan som typ försvunnit innan bågen ens gått 300 mil.
Är detta något som KTM Sverige tar på sig o fixar? Inte kul att bli ståendes med grus i motorn..... :(
Någon som har lite svar på alla min frågor??? Bör bestämma mig under morgondagen om jag vill ha cykeln eller ej så snabba svar hade varit kanon! :tummenupp

Tjenare,
Har själv haft samma problem på min 660 med akropovic system + att dämparen tog i bakhjulet. När jag flyttade ut dämpen med hjälp av distanser för att komma ifrån att min burk blev kolsvart och nedslipad av baksulan löste sig problemet lite av sig självt. Lossade på infästningarna till systemet, böjde och vred lite i det + att jag flyttade ut dämpen så fick jag ett spel mellan förgasaren och kröken på en dryg cm vilket räcker gott och väl.

Priset du har fått verkar ju helt rätt, men det där med kam-kuggarna har jag inte hört nåt om, annars är det ju sex månaders garanti på hojen. Tycker själv det är en av de råaste motard hojarna på marknaden!!!

Är du säker på 6 mån för på stället jag ska köpa den på säger det att ingen garanti ges på 660:n från KTM????????

Problemet med Akra't är att det som sitter på den hoj du är sugen på är ett system av den äldre modellen. I år så kom ett nytt system från Akra som passar som handsken på 660/625 utan att ta i fcr41'an. Det är ny dämpare på det nya oxå med konad bakgavel enligt reglementet.

Se: http://www.akrapovic-ai.si/

Jag har heller aldrig hört nått om drivningen till kamkedjan på 660 SMC. Har dock hört rykten om att det var ett problem på dom gammla 660rally-motorerna. Vet ej om det stämmer dock...

Samma här har aldrig hört om nåt problem med kamdrev??! Be handlaren byta den kröken som inte är anpassad för 660 det borde räcka att byta den delen som rundar förgasaren kanske om man har lite tur .Se till och pruta med första service också!Mvh Clabbe

Problemet är att bågen inte säljs via firman utan utan en kille som jobbar på Bike fast han får ha den i hallen.
Så jag beslutade mig efter mycket om o men att vänta tills min beställda -04:a kommer i stället. Vill att det ska kännas rätt om man lägger ut så pass mycket pengar på en cykel och det gjorde det inte riktigt idag så ja ja jag gillar nog min nya oxå :)
Har idag pratat med KTM och det är 6 månader som gäller på 660:n bara så ni vet:mattias

Marals76 skrev:
Problemet är att bågen inte säljs via firman utan utan en kille som jobbar på Bike fast han får ha den i hallen.
Så jag beslutade mig efter mycket om o men att vänta tills min beställda -04:a kommer i stället. Vill att det ska kännas rätt om man lägger ut så pass mycket pengar på en cykel och det gjorde det inte riktigt idag så ja ja jag gillar nog min nya oxå :)
Har idag pratat med KTM och det är 6 månader som gäller på 660:n bara så ni vet:mattias
Vad fick du ge för 04an om du skulle få ge 76 för en 03 ???

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard